Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Start Q-netu

Dziś uruchomiona została nowa sieć e-reklamowa - Q-net, należąca do ClickAd, łączącego dotychczas funkcje właściciela sieci reklamowej i brokera. Q-net grupuje obecnie kilkadziesiąt znanych witryn internetowych – m.in. MTV, National Geographic, Maxim oraz Expander.

Powołanie, czy raczej wydzielenie Q-net, oznacza uporządkowanie struktury organizacyjnej ClickAd – brokera reklamy internetowej – który jest właścicielem nowej sieci. "Od początku dążono do tego, aby obie firmy skupiały się na odrębnych zadaniach: ClickAd będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie reklamodawców, natomiast zadaniem Q-netu.pl będzie sprzedaż powierzchni reklamowej w Internecie. Decyzja o uruchomieniu Q-net została podjęta w oparciu o rzeczywiste wyniki finansowe i istniejącą współpracę z liczącymi się klientami m. in. OMD, Mediacom, MindShare, CR Media, Optimedia, Zis, Adserver Media" – tłumaczy Maciej Sobierajski, Dyrektor Generalny ClickAd.

Q-net.pl współpracuje z pond czterdziestoma witrynami internetowymi - do sieci należą m.in. Elfin.pl, Biznesnet.pl, Eurobankier.pl, Biznespolska.pl, MediaRun.pl, e-prawnik, e-Fund, Życie Warszawy, Warsaw Voice oraz MTVclassic.pl. Wszystkie witryny zrzeszone w Q-net są odwiedzane przez ponad 2 000 000 unikalnych użytkowników, oraz notują ponad 12 000 000 odsłon wszystkich stron miesięcznie. W Polsce konkurencję dla sieci Q-net stanowią Ad.net, ARBOmedia i IDMnet, które grupują po ok. 100 serwisów internetowych każda. Współpracują one już od dawna na rynku w zakresie wypracowania standardów badania profili internautów (badanie "Prawdziwy Profil"), zapewne Q-net powinien wkrótce ogłosić akces do tego typu inicjatyw. Zasadniczo posiadają też podobną strukturę właścicielską, organizacyjną, tzn. sieć reklamowa jest powiązana z dużym brokerem reklamy – w przypadku Ad.net są to CRMedia, ARBOmedia – Integrated Media Sales. Inaczej wygląda natomiast sprawa z IDMnet (historyczne rozwinięcie akronimu to Internetowy Dom Mediowy), wchodzącym w skład Grupy Super Media.

Przygotowaniem serwisu Q-net.pl zajęła się firma Media Run Group. Serwis jest oparty o system do zarządzania treścią CRM Enginix.

Więcej informacji:

http://www.q-net.com.pl