Starbucks - muzyka i kawa w pakiecie

Amerykańska sieć kawiarni Starbucks w tym tygodniu zamierza udostępnić swoim klientom nową usługę. Polegać będzie ona na możliwości szybkiego stworzenia sobie płyty CD z wybranymi nagraniami muzycznymi. Usługa realizowana będzie we współpracy z firmą Hewlett-Packard.

Szczegóły nowej oferty Starbucks przedstawione zostaną na zaplanowanej na jutro konferencji prasowej, która odbędzie się w Santa Monica w Kalifornii. Wiadomo już jednak, że klienci Starbucks będą mogli wybrać sobie dowolne nagrania z dostępnej w każdym lokalu firmy "biblioteki muzycznej" i poprosić o wypalenie takiej kompilacji na krążku CD (w formacie CD-Audio).

Z informacji opublikowanych przez magazyn Business Week wynika, że owa "biblioteka" zawierać ma ok. 250 tys. nagrań. Nowa usługa dostępna będzie na początku jedynie w części lokali Starbucks - w ciągu dwóch lat ma jednak zostać udostępniona we wszystkich 2500 kawiarniach firmy w USA. Udział HP w całym przedsięwzięciu polegać będzie na dostarczeniu sprzętu niezbędnego do funkcjonowania usługi (komputerów PC, nagrywarek i serwerów).

Sieć Starbucks już od dawna jest znana ze swojego przyjaznego stosunku do nowych technologii - kawiarnie firmy były jednymi z pierwszych lokali, w których umożliwiono klientom korzystanie z bezprzewodowego dostępu do Internetu w technologii Wi-Fi.