Standard NetWatch 10.05.2011

Google potwierdza umowy z Sony, Universal i Warner Brothers... LevelUp prezentuje nowe podejście do zakupów grupowych... Czy e-commerce poradzi sobie bez ciasteczek... Procesory Intela są wszędzie... Apple najcenniejszą marką... Nokia nie zamierza się poddawać... Auchan będzie sprzedawał przez Internet... Microsoft wygrywa w wyścigu o Skype...

BIZNES I PRAWO

Google potwierdza umowy z Sony, Universal i Warner Brothers

Google potwierdział istnienie serwisu VOD YouTube Movies. Firma właśnie potwierdziła współpracę z trzema czołowymi studiami Hollywood: Universal, Sony Pictures i Warner Bros, które łącznie mają dostarczyć około 3000 filmów.

Procesory Intela są wszędzie

Na przestrzeni ostatnich lat Intel sporo się zmienił. Ci, którzy uzależniają ich sukces wyłącznie od sprzedaży laptopów i pecetów są w błędzie: największymi klientami firmy są teraz serwisy społecznościowe, które wydają miliony dolarów na kolejne serwery… najczęściej napędzane procesorami Intela.

Apple najcenniejszą marką

W najnowszym rankingu przygotowanym przez firmę badawczą Millward Brown Google oddało pozycję lidera rankingu najbardziej wartościowych marek świata. Na pierwszym miejscu uplasował się Apple. Wśród firm pierwszej setki największy wzrost zanotował Facebook, którego wartość zwiększyła się o 246 procent.

Microsoft wygrywa w wyścigu o Skype

Od niedawna bardzo dużo pisze się o sprzedaży komunikatora Skype. Do tej pory najpoważniejszymi graczami wydawali się być Facebook i Google, tymczasem do gry nieoczekiwanie włączył się Microsoft. Gigant z Redmond podobno wycenia firmę na 8,5 mld dolarów i jest zdeterminowany, żeby transakcję szybko przeprowadzić.

STARTUPY

LevelUp prezentuje nowe podejście do zakupów grupowych

W marcu tego roku na rynku zadebiutował nowy startup zwany LevelUp - bezpośredni konkurent Groupona, Living Social i innych serwisów do zakupów grupowych. LevelUp w odróżnieniu od nich stawia na to aby klienci powracali do wybranych miejsc, a teraz wprowadzili kolejną nowinkę: zakupujący bon, będą mogli z niego skorzystać przy pomocy swojej karty kredytowej, bez konieczności drukowania.

E-COMMERCE

Czy e-commerce poradzi sobie bez ciasteczek

Śledzenie użytkowników za pomocą ciasteczek jest przedmiotem wielu kontrowersji, ale dla branży marketingowej wydaje się nieodzowne. Serwis Mashable stara się odpowiedzieć na pytanie, jak dla handlu internetowego wyglądałby świat bez ciasteczek.

Auchan będzie sprzedawał przez Internet

Jeszcze w połowie tego roku w Internecie ma się pojawić e-sklep Auchan. W momencie sieciowego debiutu serwis będzie obsługiwał siedem warszawskich dzielnic: Mokotów, Ochotę, Pragę Płd., Śródmieście, Ursynów, Wolę i Żoliborz.

MOBILE

Nokia nie zamierza się poddawać

Victor Saeijs, wiceprezes Nokii na Europę, w rozmowie z dziennikarzem Gazety mówi między innymi o tym, że Nokia jeszcze nie złożyła broni w wojnie smartfonów i zamierza odzyskać utraconą pozycję.