Standard NetWatch 09.05.2011
-
- Michał Berezowski,
- 09.05.2011, godz. 09:35
Rynek VoD chce przyciągnąć reklamodawców... Błędy w PIT-ach można korygować przez Internet... Osama najpopularniejszy na Twitterze... Królewski ślub hitem YouTube’a... Sponsored Stories na Facebooku skuteczniejsze od tradycyjnych reklam... Cloud Player Amazona już działa na urządzeniach Apple... Whoworks.at podpowie gdzie pracują Twoi znajomi... Joe Hewitt odchodzi z Facebooka...
REKLAMA I MARKETING
Rynek VoD chce przyciągnąć reklamodawców
Choć reklama w serwisach wideo to wciąż kropla w morzu całego rynku, to jednak w przeciągu ostatniego roku wzrosła o 500% Szefowie Ipli chcą dać jej sporego kopa przy okazji zbliżającej się walki Kliczko-Adamek.
Sponsored Stories na Facebooku skuteczniejsze od tradycyjnych reklam
Na początku tego roku Facebook zaprezentował nowy typ reklam na swoim serwisie. "Sponsored Stories" podkreślały strony, na których jakieś aktywności wykonywali Twoi znajomi. Okazuje się, że ta forma reklamy jest niezwykle skuteczna i może się pochwalić CTR aż o 46% większym niż tradycyjne reklamy.
BIZNES I PRAWO
Błędy w PIT-ach można korygować przez Internet
W tym roku, wszyscy którzy popełnili błąd w deklaracji podatkowej, mogą dokonać korekty przez Internet. Taką możliwość po raz pierwszy przewiduje Ordynacja podatkowa.
SOCIAL MEDIA
Osama najpopularniejszy na Twitterze
Serwis Mashable podaje nowe zestawienie najpopularniejszych trendów ubiegłego tygodnia na Twitterze. Autorzy sądzili, że dominował będzie ślub królewskiej pary, ale nikt nie mógł przewidzieć, że Amerykanie dopadną po dziesięciu latach Osamę bin Ladena - i właśnie to wydarzenie jest numerem 1 na Twitterze.
Królewski ślub hitem YouTube’a
Ślub Księcia Williama i Kate Middleton za pośrednictwem serwisu YouTube obejrzało na żywo 72 miliony osób. Jeśli dodać do tego kolejne odsłony to wydarzenie zanotowało 101 milionów odsłon.
TECH
Cloud Player Amazona już działa na urządzeniach Apple
Cloud Player Amazona nareszcie doczekał się aktualizacji i można z niego korzystać na urządzeniach Apple. Aplikacja nie działa jeszcze tak dobrze jak ta w wersji na Androida, ale wszyscy mają nadzieję, że z kolejnymi łatkami będzie coraz lepiej.
STARTUPY
Whoworks.at podpowie gdzie pracują Twoi znajomi
WhoWorks.at to nowy startup, który tchnie nowe życie w LinkedIn. Specjalne rozszerzenie do przeglądarki Chrome, będzie Cię informowało jeśli na stronie, którą właśnie odwiedzasz, pracuje ktoś z Twoich znajomych.
LUDZIE
Joe Hewitt odchodzi z Facebooka
Joe Hewitt, znany twórca aplikacji mobilnych, właśnie poinformował, że opuszcza zespół Facebooka i zamierza dołączyć do ekipy pracującej nad niezależnym projektem związanym z HTML 5.