Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Środowy przegląd prasy

Czy na polskim rynku aukcji internetowych, zdominowanym dotychczas przez Allegro.pl dojdzie do przetasowań? Alcatel w I kw. 2003 r. ograniczył stratę do 461 mln euro, co pozytywnie zaskoczyło analityków. Z badań firmy Contact Point wynika, że klienci najczęściej korzystają z infolinii udostępnianych przez firmy telekomunikacyjne.

GAZETA WYBORCZA

Mniej licytacji na AllegroPo podwyżkach cen usług liczba aukcji w największym polskim serwisie aukcyjnym spadła blisko o połowę - z 360 tys. do nieco ponad 190 tys. Zyskują natomiast konkurenci tj. Adico.pl. Ten serwis w ciągu miesiąca odnotował rekordowy wzrost. Liczba otwartych aukcji zwiększyła się z ok. 20 tys. do 36 tys. – twierdzą przedstawiciele Adico. Czy na polskim rynku który wydawał się zdominowany przez Allegro.pl dojdzie do przetasowań? (s. 22)

PARKIET

Alcatel ogranicza stratyDzięki redukcji kosztów, drugi z największych producentów sprzętu telekomunikacyjnego, w I kw. 2003 r. zmniejszył stratę. Francuska firma w ciągu trzech miesięcy br. straciła 461 mln euro (rok wcześniej 836 mln euro). Analitycy spodziewali się dwukrotnie większej wartości. O ponad 31%, do 2,96 mld euro spadły natomiast przychody koncernu co jest znacznie gorszym wynikiem od spodziewanego. (s. 8)

PULS BIZNESU

Infolinie są potrzebneTelemarketingowa firma Contact Point przeprowadziła badania dotyczące nastawienia konsumentów do teleinformatycznej komunikacji firmy z rynkiem. Z analiz wynika, że ponad 79% badanych korzysta lub korzystało płatnych lub bezpłatnych numerów udostępnianych przez firmy .(0801, 0800). Najczęściej konsumenci korzystają z infolinii podmiotów działających w branży telekomunikacyjnej (ponad 50% respondentów). Na drugim miejscu pod względem popularności są firmy świadczące usługi finansowe (28%), następnie motoryzacyjne (4%). (s. b&t VI)