Środowy Przegląd Prasy

Google stracił setki milionów na inwestycji w portal... Bez wspólnego systemu komunikacji operatorzy nie przeniosą numerów... Ponad 11 mln klientów w sieci... Skargi do UOKiKu na pobieraczek.pl... Półroczny zysk grupy TP SA spadł o niemal połowę... Apple negocjuje wprowadzenie iPhone'a na rynek chiński...

COMPUTERWORLD

Krok we właściwym kierunku

Sejm pracuje nad nowelizacją Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących działania publiczne. Nowelizacja jest dość obszerna, a proponowane zmiany należy podzielić na dwa zasadnicze nurty - organizacyjne i proceduralne.

http://p1.idg.pl/r/6632f

IBM zainwestuje co najmniej 1,2 mld USD w rozwiązania analityczne

Przedstawiciele Big Blue poinformowali o zawarciu porozumienia w sprawie zakupu amerykańskiej firmy SPSS specjalizującej się w rozwiązaniach klasy Business Intelligence. Wartość transakcji to 1,2 mld USD. Koncern zamierza również kupić firmę Ounce Labs.

http://p1.idg.pl/r/152d7

UE otwiera drogę dla nowych usług mobilnego dostępu do Internetu

Kraje wchodzące w skład Unii Europejskiej osiągnęły porozumienie, które przyczyni się do rozwoju mobilnego internetu. Dzięki uwolnieniu określonych częstotliwości radiowych operatorzy będą mogli świadczyć posiadaczom telefonów komórkowych nowe usługi internetowe, bez szkody dla standardowych usług głosowych z jakich dotychczas korzystali.

http://p1.idg.pl/r/ecfbf

Unijne akty prawne pod kontrolą

Został wdrożony i oddany do użytku Elektroniczny System Transpozycji Prawa Europejskiego e-step. Pozwala on monitorować postęp prac przy wdrażaniu poszczególnych aktów prawnych Unii Europejskiej w ramach polskiego systemu legislacyjnego.

http://p1.idg.pl/r/5069b

RZECZPOSPOLITA

Skargi do UOKiKu na pobieraczek.pl

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływają skargi na portal, który zachęcał do pobierania plików za darmo. Rejestracja użytkownika i akceptacja regulaminu oznaczała jednak zobowiązanie do zapłacenia określonej kwoty.

http://www.rp.pl/artykul/9211,341104_Skargi_do_UOKiKu_na_pobieraczek_pl.html

Ponad 11 mln klientów w sieci

Dwie trzecie wszystkich polskich internautów robi zakupy w sieci, a kolejne prawie 16 proc. zastanawia się nad takimi zakupami - wynika z badań firmy Gemius.

http://www.rp.pl/artykul/9211,341477_Ponad_11_mln_klientow_w_sieci.html

GAZETA PRAWNA

Bez wspólnego systemu komunikacji operatorzy nie przeniosą numerów

Do przenoszenia numerów w jeden dzień konieczne jest stworzenie wspólnego dla wszystkich operatorów system komunikacji elektronicznej. Do czasu, kiedy to nie nastąpi nowe przepisy pozostaną martwe.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/340530,bez_wspolnego_systemu_komunikacji_operatorzy_nie_przeniosa_numerow.html

GAZETA WYBORCZA

Google stracił setki milionów na inwestycji w portal

Internetowy gigant sprzedał swoje udziały w America Online koncernowi Time Warner. Trzy lata temu zapłacił za nie miliard dolarów, odsprzedał - za 283 mln dol.

http://wyborcza.pl/biznes/1,82244,6866584,Google_stracil_setki_milionow_na_inwestycji_w_portal.html

Apple negocjuje wprowadzenie iPhone'a na rynek chiński

China Unicom, operator mający 140 mln klientów, jest najbliższy podpisania umowy z Apple na sprzedaż iPhone'a w Chinach.

http://wyborcza.pl/biznes/1,82244,6869686,Apple_negocjuje_wprowadzenie_iPhone_a_na_rynek_chinski.html

PULS BIZNESU

Półroczny zysk grupy TP SA spadł o niemal połowę

Telekomunikacja Polska odnotowała w pierwszym półroczu 2009 r. skonsolidowane przychody na poziomie 8,497 mld zł. To o 6,1 proc. mniej niż rok wcześniej (9,046 mld).

http://www.pb.pl/a/2009/07/29/Polroczny_zysk_grupy_TP_SA_spadl_o_niemal_polowe

ITPartner

Trend Micro zabezpiecza środowiska wirtualne

Trend Micro rozszerza ofertę zabezpieczeń wirtualnych środowisk aplikacyjnych, wprowadzając na rynek rozwiązanie zabezpieczające treści, które chroni środowiska VMware ESX/ESXi. Oprogramowanie Trend Micro Core Protection for Virtual Machines 1.0 będzie dostępne w sierpniu 2009 r., jako osobny produkt oraz jako element pakietu OSCE X Advanced Suite.

http://p1.idg.pl/r/fda68

MSPStandard

Contact Center 2.0

Poprawa poziomu obsługi klienta to proces ciągły i wymagający. Celem jest lojalność i zadowolenie, które w czasach gorszej koniunktury mogą okazać się szczególnie istotne. Oczekiwania klienta wciąż jednak ulegają zmianie.

http://p1.idg.pl/r/cc447