Środowy Przegląd Prasy

Poselski projekt podziału TP SA wywołał zdezorientowanie pośród obserwatorów rynku telekomunikacyjnego. Jednocześnie rząd podjął decyzję o likwidacji instytucji, której nie udało się uporządkować tego sektora.

PARKIET

...ale podział nierealny?

Analitycy powątpiewają mocno w możliwość podziału TP SA zgodnie z poselskim projektem nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. Ich zdaniem krok taki miał uzasadnienie 10 lat temu, a nie w obecnej sytuacji. Uważają, że istnieją zbyt silne "grupy oporu" - związki zawodowe TP SA, część parlamentarzystów, Kulczyk Holding - które nie dopuszczą do podziału operatora. (s.1,2)

Telia ratunkiem

Agencja ratingowa Mooody's przeprowadzi ponowne badanie sytuacji finansowej Netii i bierze pod uwagę możliwość obniżenia oceny wiarygodności kredytowej telekomu. Jedyną drogą ratunku jest dla Netii oficjalne poparcie ze strony Telii i obietnica dalszego finansowania. Redukcja oceny jeszcze bardziej utrudni pozyskanie środków finansowania na rynku kapitałowym a Netia już teraz ma prawie 4 mld zł zobowiązań wobec 468 mln zł środków własnych. (s.2)

Sąd oddalił część roszczeń Areny

Sąd odrzucił wniosek portalu o zabezpieczenie swoich roszczeń względem Tel-Energo na akcjach Polkomtela i NOM. Natomiast najistotniejsza sprawa odszkodowania w wysokości 70 mln zł za fiasko publicznej emisji akcji dopiero się rozstrzygnie. (s.2)

PULS BIZNESU

France Telecom daje 25 zł za akcję TP SA...

Taką kwotę według nieoficjalnych informacji jest gotowe wyłożyć konsorcjum France Telecom i Kulczyk Holding za pakiet 10% akcji TP SA. Tymczasem pojawiła się informacja, że MSP rozważa sprzedaż tego pakietu innemu inwestorowi, jeżeli nie zawrze korzystnego porozumienia z konsorcjum. Analitycy uważają, że takie rozwiązanie nie posłuży TP SA i są gotowi poczytywać tę informację jako próbę wywarcia nacisku na konsorcjum. Natomiast projekt podziału TP SA nie poprawia ich zdaniem pozycji negocjacyjnej MSP. (s.7)

KDM uruchomi serwis internetowy

We wrześniu wystartuje serwis Krakowskiego Domu Maklerskiego. Biuro chce zmienić profil działania i swój wizerunek na firmę działającą przede wszystkim w Internecie. Ma to podnieść jej atrakcyjność w oczach potencjalnego inwestora, którego KDM niebawem będzie potrzebować. (s.11)

Reklamowe SMS-y nie są zbyt drogie

Zalety reklamowych SMS-ów to niska cena i dobre dotarcie do grupy docelowej, wady - trudności ze znalezieniem posiadaczy telefonów, którzy chcieliby je odbierać. Z tego powodu operatorzy komórkowi ostrożnie badają ten rynek reklamowy i starają się precyzyjnie określić abonentów skłonnych otrzymywać reklamowe wiadomości. Zbudowanie takiej bazy wiedzy, to podstawowy czynnik efektywności kampanii reklamowej. Przykład MacDonalda, który zorganizował kampanię promocyjną nowości w swoich restauracjach, jest budujący: 26 tys. abonentów zgodziło się na otrzymywanie reklamowych SMS-ów.

(s.14)

RZECZPOSPOLITA

Łączność w Ministerstwie Gospodarki

Rząd wydał rozporządzenie likwidujące Ministerstwo Łączności. Jego kompetencje przejmie Ministerstwo Gospodarki. Decyzje uzasadniają fakty, że część obowiązków dawnego ministerstwa przejął URT, a także niska oceny dokonań ministerstwa, któremu nie udało się przeprowadzenie transformacji rynku telekomunikacyjnym. (s.B1)