Sprzedawcy na dużych rynkach stawiają na wielokanałowość

PricewaterhouseCoopers zapytało sprzedawców na największych rynkach e-commerce, w jaki sposób planują zyskać większą liczbę klientów w 2016 roku? Wśród odpowiedzi dominowało postawienie na sprzedaż wielokanałową.

Takiej właśnie odpowiedzi udzielali najczęściej sprzedawcy z Chin, Niemiec, Meksyku, USA i Wielkiej Brytanii. Sprzedaż wielokanałowa (omnichannel) postrzegana jest jako najważniejsze pole do zagospodarowania i rozwoju. Zaledwie 2% respondentów mniej chce uprzyjemnić klientom dokonywanie zakupów, a także położyć większy nacisk na aktywność swojej marki w sieciach społecznościowych.

Sprzedawcy na dużych rynkach stawiają na wielokanałowość

Na dalszych pozycjach znalazło się rozwijanie metod lepszej personalizacji ofert, optymalizacja działania sklepów pod kątem m-commerce, a także zwiększenie możliwych opcji składania zamówień przez klientów. Sporo firm chce także rozbudować posiadane witryny oraz otwierać kolejne sklepy online.