Sponsorowane odnośniki w kontekście - najszybciej rosnącą formą reklamy

W 2005 roku odnośniki umieszczane w kontekście poszukiwanych przez internautów informacji będą najdynamiczniej rosnącym formatem internetowej reklamy.

Kanoodle opublikowało prognozy oparte na wypowiedziach 725 reklamodawców, którzy już korzystali lub prawdopodobnie będą korzystać z tej formy reklamy. 70% respondentów użyło tej formy w 2004 roku, z czego 26% wydało na kampanię co najmniej 100 tys. USD.

W tym roku wydatki na nią wzrosną prawdopodobnie o 10%. Dla całego rynku reklamy wzrost ma wynieść 6% według skompilowanych przez Kanoodle raportów.

20% przepytanych reklamodawców ma zamiar korzystać z umieszczania płatnych odnośników w dobranym kontekście. 12% chce wykorzystać w swoich kampaniach e-mailing, 14% wyświetlać reklamy a 15% wykupić odnośniki przy wynikach wyszukiwania.