Społecznościówki Google królują w Brazylii i Indiach

Blisko jedna na dziesięć minut, które ludzie na świecie spędzają online, przypada na strony Google. Globalną średnią zawyżają dwa państwa: Brazylia i Indie.

Strony Google są najczęściej odwiedzanymi własnościami na świecie - wynika z badań comScore. W lipcu odwiedziło je 854 mln osób (unique visitors) powyżej 15 roku życia, co stanowi blisko 75 proc. wszystkich internautów na globie. Jest to jednocześnie wzrost o 18 proc. w stosunku do zeszłego roku.

Średnio internauta na świecie poświęca na strony Google 9,4 proc. swojego czasu online.

Wyszukiwarkowy gigant szczególnie mocno wpisał się w krajobraz dwóch rynków: Brazyli i Indii. Jak pokazują badania comScore, w lipcu Brazylijczycy poświęcili 29,8 proc. ze swojego czasu online, na przeglądanie zawartości stron Google. Niewiele mniej poświęcili Hindusi - 28,9 proc.

"To bardzo interesujące, że duża popularność Google jest wspólna dla Brazylii i Indii, zważywszy, że są to państwa mieszczące się na dwóch przeciwnych krańcach świata i całkiem odmienne kulturowo" - powiedział Alex Banks, managing director comScore Latin America - "Przyczyną tego stanu rzeczy mogło być to, że w tym samym momencie gdy oba te rynki zaczęły dynamicznie się rozwijać, Google stawało się znaczącym graczem na rynku wyszukiwarek."

Społecznościówki Google królują w Brazylii i Indiach

Orkut

Popularność Google w segmencie wyszukiwania przelała się w tych państwach także na inne strony należące do giganta - zwłaszcza serwisy społecznościowe. Google Orkut zajmuje absolutnie uprzywilejowaną pozycję w Brazylii - w kategorii serwisów społecznościowych, aż 96 proc. czasu poświęcana jest na Orkut. Bardzo silną pozycję w kategorii mapy zajmuje Google Maps (70,9 proc. spędzonego czasu), a w kategorii multimedialnej, oczywiście, YouTube (91.6 proc.).

Nie tak imponującą jak w Brazylii, ale także silną pozycję Orkut zajmuje w Indiach (68,2 proc. spędzonego czasu w kategorii serwisów społecznościowych). Inne ważne w Indiach serwisy to YouTube (82,8 proc.) i Google Maps (63,9 proc.).