Społeczności zarobią miliard USD

Według przewidywań firmy badawczej IDC, przychody z serwisów społecznościowych w tym roku osiągną w Stanach Zjednoczonych wartość 1 mld USD.

W ubiegłym roku, kiedy reklamy na serwisach społecznościowych nie były jeszcze tak popularne, przychody wyniosły około 400 mln USD.

Według analityków, w najbliższej przyszłości tego typu serwisy będą zarabiały nie tylko na reklamach, ale także na płatnych subskrypcjach oraz działaniach e-commerce. W głównej jednak mierze to reklamy będą generowały przychody, ponieważ w praktyce tylko nimi interesują się duże portale i korporacje mediowe.

- Serwisy społecznościowe nie są bardzo bezpiecznym środowiskiem dla reklamodawców- mówi Karsten Weide, dyrektor programowa IDC, dla MediaPost. - Reklamodawcy nie chcą widzieć swoich reklam obok np. niedozwolonych czy nielegalnych treści. Dylemat właścicieli społeczności polega na tym, że jeśli zaczną kontrolować to, co tworzą użytkownicy, to serwis straci popularność, na którą zwracają uwagę reklamodawcy- podsumowuje Weide.

Źródło: MediaPost