Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Społeczne media zagrażają koncernom medialnym

Media i przemysł rozrywkowy zaczynają postrzegać rosnącą zdolność użytkowników internetu do tworzenia własnej treści jako zagrożenie dla swoich interesów, zgodnie z wynikami badań, przeprowadzonymi przez firmę Accenture.

W swoim corocznym badaniu, przeprowadzonym wśród menadżerów wyższego szczebla koncernów medialnych i przemysłu rozrywkowego, firma Accenture spytała o rozwój strategii marketingowych na większości dostępnych platform medialnych tj. film, muzyka, prasa, radio, internet, gry wideo i telewizja.

57% respondentów przyznało, że wzrost znaczenia treści tworzonej przez użytkowników, do której zaliczyć możemy: amatorskie wideo, podcasty, zdjęcia z telefonów komórkowych, wiki, media społeczne i blogi, jest jednym z trzech najgroźniejszych czynników, z którymi muszą się zmierzyć ich firmy w najbliższym czasie.

Zarazem 70% badanych wierzy w dalszy przyrost mediów społecznych, jednego z największych segmentów treści tworzonej przez użytkowników. Zaledwie 3% przyznało zaś, że postrzegają media społeczne jako przejściową modę.

Jak powiedział Gavin Mann, dyrektor ds. nowych mediów w dziale mediów i rozrywki firmy Accenture: - To dopiero początek dynamicznych zmian w krajobrazie, w którym od platform medialnych żąda się coraz więcej, a użytkownik uzyskuje więcej władzy i kontroli.

Jednak z badania wynika także, iż nowy krajobraz medialny oferuje wiele możliwości. 68% respondentów zgadza się, że ich firmy zaczną zarabiać na treści tworzonej przez użytkowników w ciągu trzech lat. 62% z kolei wierzy, że ich firmy będą zarabiać poprzez reklamę i sponsoring mediów społecznych.

Innymi źródłami przychodów miałyby być według badanych subskrypcja (21%) oraz pay-per-play (18%). Znalazła się jednak grupa 24% pesymistów, którzy nie widzą w ogóle szansy na zarabianie na treści tworzonej przez użytkowników.

Badanie uwzględniło wywiady z menadżerami wielu gigantów, m.in. z Rogerem Faxonem, CEO EMI Music Publishing, z Lesliem Moonvesem, CEO koncernu CBS, Dougiem Neilem, wice prezesem marketingu cyfrowego Universal Studios oraz Sir Martinem Sorrellem, CEO WPP Group PLC.

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak