Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Spam puchnie

Przeciętny rozmiar e-maila zawierającego niezamawiane informacje reklamowe zwiększył się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy prawie dwukrotnie - wynika ze statystyk przedstawionych przez firmę SoftScan.

Jak informuje SoftScan, we wrześniu 2006 r. przeciętna wiadomość spamowa "ważyła" 6,6 KB - w tej chwili rozmiar typowej przesyłki to ponad 11,7 KB (oznacza to wzrost o 77%).

Przedstawiciele firmy tłumaczą, iż główną przyczyną zwiększania się objętości spamu jest fakt, iż spamerzy coraz częściej wysyłają tzw. spam obrazkowy - czyli wiadomości, w których treść reklamy nie jest wpisana, lecz ma postać pliku graficznego. Wiadomości takie są bowiem znacznie trudniejsze do zablokowania dla standardowych filtrów antyspamowych.

Warto wspomnieć, iż wedle ostatnich danych SoftScan, ok. 90% wszystkich wysłanych w lutym 2007 r. wiadomości e-mail stanowił spam.

Czytaj także:

- Będzie nowa ustawa antyspamowa

- Spam jak bumerang