Spam - nie lubimy, ale klikamy

Mimo, iż zdecydowana większość internautów nie toleruje spamu, prawie jedna trzecia z nich klika na odnośniki zawarte w takich wiadomościach, zaś co dziesiąty z nich - dokonał zakupu produktów reklamowanych w spamie - wynika z raportu, przygotowanego przez firmy Mirapoint oraz Radicati Group.

Wyniki raportu zdają się potwierdzać starą prawdę, w myśl której spam nie istniałby, gdyby nie działał. Jak tłumaczą przedstawiciele Radicati Group, jeśli co dziesiąty internauta korzysta z ofert zawartych w spamie, to wystarczy, by firma wysłała odpowiednio dużo wiadomości reklamowych, żeby zapewnić sobie rozsądną sprzedaż. Dodatkową zachętą dla spamerów jest fakt, iż taka forma reklamy jest niezwykle tania.

Podawaną przez autorów raportu receptą na walkę ze spamem nie są żadne zaawansowane systemy antyspamowe - eksperci z Mirapoint i Radicati Group tłumaczą, że optymalnym sposobem zlikwidowania zjawiska znanego jako spam jest zmiana zachowań użytkowników. "Spamerzy wysyłają swoje oferty, bo widzą, że internauci z nich korzystają. Jeśli to się zmieni, spam po prostu zniknie" - tłumaczą autorzy raportu.