Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Spada zysk MobilCom, ale szansa na niemiecki UTMS

Zysk brutto niemieckiej firmy telekomunikacyjnej MobilCom AG spadł w pierwszej połowie roku o 63 procent. Jak podaje Reuters, firma twierdzi, że wynika to ze znacznego wzrostu inwestycji, jakie firma poczyniła, aby zwiększyć udziały w rynku.

MobilCom uważa, że gdyby nie inwestycje, jej zysk brutto byłby o 82 miliony marek większy. Na razie jednak spadł do 29, 4 miliona marek (13, 6 miliona dolarów) z 79 milionów marek w pierwszej połowie 1999 roku.

Celem MobilComu było w 2000 roku pozyskanie miliona nowych użytkowników telefonii komórkowej. Tymczasem już do końca czerwca firma pozyskała 1,47 miliona klientów, czyli o 170 procent więcej niż w pierwszej połowie 1999.

Obecnie firma ma 2,72 miliona abonentów, czyli o 46 procent więcej niż na koniec 1999 roku. Jak twierdzi prezes MobilCom Gerhard Schmid, zdobywanie kolejnych klientów jest dla firmy ważniejsze niż wzrost zysków.

Prezes zapowiedział również, że jego firma nie zrezygnuje z udziału w przetargu na licencje telefonii trzeciej generacji (UMTS) w Niemczech. „Będziemy walczyć, aż otrzymamy licencję” - mówi Schmid. I nikt nie śmie w to wątpić, bo na razie MobilCom jest jednym z najbardziej agresywnych oferentów podczas trwającej obecnie aukcji.