Solidne podstawy są niezbędne

Klienci niechętnie korzystają z internetowej oferty banków działających jedynie online - znacznie większym zaufaniem cieszą się usługi internetowe oferowane przez tradycyjne banki.

Zdaniem analityków, klienci najchętniej korzystają z internetowych usług bankowych, oferowanych przez tradycyjne banki - mniejszą popularnością cieszą się banki działające jedynie online. Spostrzeżenia te pochodzą z raportu opublikowanego ostatnio przez firmę Jupiter Media Metrix.

Jeszcze rok temu powszechna była opinia, że całkowicie wirtualne konta mają szansę z czasem zastąpić tradycyjne rachunki oszczędnościowe. Ich atutami były dostępność oraz łatwość dokonywania operacji. Dzięki dostępowi przez Internet klienci mogli uniknąć wielogodzinnych kolejek w bankach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy okazało się jednak, że przewidywania te były przesadzone - internetowe konta oferowane przez tradycyjne banki były w tym czasie znacznie popularniejsze. Banki tradycyjne zanotowały w ciągu ostatniego roku olbrzymi wzrost zainteresowania ich produktami internetowymi (o 110%) - w tym samym czasie liczba klientów banków działających jedynie w Internecie zmniejszyła się o blisko 9%.

Zdaniem Jamesa Van Dyke'a, przedstawiciela Jupiter Media Metrix, bank oferujący jakiekolwiek usługi internetowe musi posiadać również "tradycyjne" oddziały - miejsca, do których klienci mogą osobiście zgłaszać wszelkie problemy i pytania. "Z zebranych przez nas informacji wynika, że klienci bardzo cenią sobie możliwość osobistego kontaktu z personelem banku. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszą się wirtualne konta oferowane przez tradycyjne banki" - tłumaczy J. Van Dyke.