Słowo kluczowe za prawie 100 dol

W zeszłym miesiącu najdroższym słowem kluczowym, na które reklamowano się w amerykańskiej wersji Google, było "Mesothelioma" - wynika z raportu AdGooroo Search Engine Advertising Update: Q309.

Opublikowany w środę raport wskazuje, że za słowo "Mesothelioma" płacono 99,44 dol w modelu rozliczeniowym PPC (za kliknięcie). Słowo to było tym samym najdrożej sprzedawanym słowem kluczowym we wrześniu w USA. Ten sam wyraz był także najdroższy w systemie reklamowym Yahoo, gdzie kosztował 60,68 dol za kliknięcie. Z kolei w wyszukiwarce bing królowała fraza "auto insurance comparison", za którą płacono 55,20 dol za kliknięcie.

Mesothelioma, inaczej międzybłoniak, to nowotwór złośliwy. Wydaje się, że na reklamę za pomocą płatnych linków wyszukiwania rzucili się zwłaszcza prawnicy, gdyż linki prowadziły właśnie do kancelarii prawniczych. Zainspirować do tego czynu mogły ich ostatnie sprawy sądowe, wnoszone przez osoby, u których azbest spowodował raka płuc.

"Gdybym miał kancelarię specjalizującą się w sprawach sądowych związanych z nowotworami, umieściłbym płatne linki w wynikach wyszukiwania Bing.com" mówi Rich Stokes, założyciel i CEO AdGooroo. "Nie było tak dużego popytu na słowo, i jego wartość nie zbliżyła się do cen z dwóch pozostałych wyszukiwarek".

Raport nie podaje niestety, jak często reklamy emitowane na najdroższe słowa były kliknięte.