Słaby grunt dla UMTS
- Krzysztof Kozerski,
- 09.11.2002, godz. 08:27
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Forrester Research, mieszkańcy Starego Kontynentu nie są skłonni kupować telefonów komórkowych posiadających dodatkowe, najnowsze możliwości.
Forrester donosi, że zaledwie 20% użytkowników telefonów komórkowych w Europie być może zdecyduje się nabyć telefon komórkowy trzeciej generacji (UMTS) w ciągu najbliższych dwóch lat. Forrester informuje także, że krótkie wiadomości tekstowe SMS, są jedyną mobilną usługą (poza standardowymi rozmowami) za którą Europejczycy są rzeczywiście skłonni zapłacić.
Z kolei 72% dorosłych Europejczyków (ok. 190 mln osób) posiada i używa telefonu komórkowego. Jednak jedynie 24% z nich chciałoby płacić za dodatkowe usługi jakie oferuje telefonia trzeciej generacji. Jednocześnie warto zauważyć, że w ciągu tego roku, aż o 23% wzrosła liczba osób posiadających telefon z WAP-em, ale tylko 3% z nich wykorzystuje możliwości jakie oferują aparaty z dostępem do Internetu.
Forrester podkreśla, że operatorzy chcąc na szeroką skalę wprowadzić telefony UMTS, powinni swą ofertę skierować do młodzieży oraz do młodych menedżerów (young business professionals).