Siódmy kwartał dwucyfrowego wzrostu

Już siódmy kwartał z rzędu w Stanach Zjednoczonych nakłady na reklamę w internetowych odpowiednikach dzienników rosną według dwucyfrowych wskaźników. Reklama w tradycyjnych i internetowych wydaniach prasy łącznie też nie maleje, choć wzrost rzędu 2,5% nie robi na nikim wrażenia.

Newspaper Association of America poinformowało, że w czwartym kwartale 2005 wydatki na reklamę i ogłoszenia w gazetach i ich internetowych odpowiednikach wyniosły 14,3 mld USD, czyli o 1,4% więcej niż w tym samym okresie w 2004 roku.

Wydatki na reklamę drukowaną wyniosły 13,7 mld USD, wzrosły więc o 0,4%, podczas gdy wydatki na reklamę internetową wzrosły o 32,5% do 552 mln USD. I procenty i wydatki nominalne mówią same za siebie. Choć wciąż raczej marginalne, wydatki na internet jako medium reklamowe rosną dynamicznie.

W całym 2005 roku wydatki na reklamę internetową na witrynach prasowych wzrosły o 31,4% ustanawiając nowy rekord wielkości 2 mld USD.

Siódmy kwartał dwucyfrowego wzrostu

Więcej: 1 czytelnik prasy = 100 czytelników internetowego wydania