Sierpniowy ranking wyszukiwarek

Od poprzedniego zestawienia amerykańskiego rankingu wyszukiwarek nie zmieniła się kolejność najpopularniejszych narzędzi. Między liderem, czyli Google a zajmującą drugie miejsce wyszukiwarką Yahoo pogłębia się różnica, choć wciąż nie jest to przepaść, jak w przypadku rynku polskiego. Obecnie najpopularniejsze wyszukiwarki dzieli pod wzgledem zasięgu ponad 7 punktów procentowych.

Udział Google na rynku amerykańskim wyniósł w sierpniu 37,3%, w ciągu miesiąca serwis ten zyskał więc 0,8% od lipca. Główny rywal, czyli wyszukiwarka Yahoo straciła w ciągu miesiąca niecały 1% na udziale, który obecnie wynosi 29,7%. Od sierpnia ubiegłego roku najwięcej, bo 1,4% zyskała wyszukiwarka Microsoftu - MSN Search, której udział ustępuje jednak znacznie Google i Yahoo! Search i obecnie wynosi 15,8%. Wyszukiwarka koncernu Time Warner Network ma zasięg rzędu 10,6%, Ask Jeeves prawie 6%.

W stosunku do lica br.a Amerykańscy internauci przeprowadzili w sierpniu o 4,8% więcej wyszukiwań, których łączna liczba wyniosła 4,8 mld. O ponad dwa miliony wzrosła liczba internautów, którzy używali w sierpniu wyszukiwarek. W lipcu skorzystało z tego narzędzia 131 mln, w sierpniu już 132,4 mln.

ComScore przygotowuje comiesięczne zestawienia najpopularniejszych wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych, które uznane zostały za standard badań przez przedstawicieli sześciu najbardziej się liczących wyszukiwarek.

Lipcowy ranking wyszukiwarek