Serwisy biznesowe zyskują na popularności

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez PBI/Gemius oraz "Rzeczpospolitą", w ostatnim czasie na popularności zyskują internetowe serwisy o tematyce biznesowej. Największym z nich od września ubiegłego roku, udało się przyciągnąć nawet kilkaset tysięcy nowych użytkowników.

Głównym powodem zapotrzebowania na specjalistyczne treści z dziedziny ekonomii jest obecny kryzys, jaki dotyka gospodarki większości krajów na całym świecie. Dodatkowoą zaletą serwisów ukierunkowanych jedynie na tematykę biznesową jest możliwość szybkiego dotarcia przez użytkownika do artykułów najbardziej go interesujących. Nie musi on bowiem przebijać się przez liczne reklamy oraz odnośniki (jak ma to miejsce w przypadku większych portali o tematyce ogólnej).

Zdaniem cytowanego przez "Rzeczpospolitą" Rafała Oracza, dyrektora generalnego firmy CR Media, internauci poszukują w Sieci rzetelnych informacji. Wiele mediów postawiło bowiem na tabloidyzację i prezentują treści proste i przystępne dla "przeciętnego" użytkownika. Wielu ludzi potrzebuje jednak bardziej merytorycznego podejścia do tematyki biznesowej - stąd zainteresowanie tego typu portalami.

Obecnie najbardziej popularnym serwisem o tematyce ekonomicznej jest ten należący do grupy ITI Onet (2,5 miliona użytkowników). Kolejną pozycję zajęła witryna money.pl (1,9 miliona internautów oraz wzrost o 38 procent w stosunku do poprzedniego miesiąca). Na ostatnim miejscu podium uplasował się serwis biznesowy portalu Wirtualna Polska (1,65 milionów użytkowników).