Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Satysfakcja klienta a przychód serwisu

Czy trzeba jeszcze komukolwiek przypominać, że zadowolenie klientów gwarantuje firmie stabilne przychody i perspektywę długofalowego rozwoju? W zasadzie nie, ale nie zaszkodzi. Po zmierzeniu satysfakcji użytkowników Google i Yahoo, można wróżyć tym spółkom długi okres prosperity.

University of Michigan dzięki hojności sponsora Foresee Results, przeprowadził badanie satysfakcji amerykańskich internautów z usług dostarczanych przez największe portale, wyszukiwarki i serwisy informacyjne. Każdy z tych podmiotów mógł uzyskać maksymalnie 100 punktów.

Generalnie satysfakcja ze wszystkich internetowych serwisów ukształtowała się na poziomie 75,9 punktów, czyli była całkiem wysoka. Należy jednak pamiętać, że badano serwisy najpopularniejsze, a takimi stały się nie bez przyczyny. W tym roku użytkownicy przyznali wszystkim wymienionym typom serwisów prawie 5 punktów więcej niż przed rokiem, co potwierdza ewangeliczną prawdę, że " Kto ma, temu jeszcze dodano".

Wyszukiwarka i portal Yahoo uzyskał 80 punktów. W ubiegłym roku miała o dwa punkty mniej. Niewiele mniej punktów uzyskał MSN - 75, zaś AOL - 71.

Nie zdradzimy na razie wyniku satysfakcji z poziomu wyszukiwarki Google. Zachęcamy do wzięcia udziału w sondzie dostępnej na forum. Wskazówką może być ilość punktów przyznanych wyszukiwarce Ask Jeeves - 72.

Wśród serwisów stricte informacyjnych nie było wyraźnego lidera. ABCNews.com otzrymał 74 punkty, MSNBC.com 73, zaś CNN.com, USAToday.com oraz USAToday.com po równo - 72 punkty.

Jak podkreślają sponsorzy badania, poziom satysfakcji użytkowników jest silnie skorelowany z dochodami firm. Te, które mają zadowolonych użytkowników mogą się z zasady spodziewać niezłych przychodów. Truizm, ale czasem wart przypomnienia.