Samsung chce konkurować z Apple

Samsung planuje uruchomienie własnego serwisu muzycznego, który będzie konkurował z usługami Apple'a czy Microsoftu. Koreańska firma poinformowała, że jeszcze w bieżącym roku we współpracy z firmą MusicNet uruchomi swoje internetowe sklepy w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Przedsiębiorstwo planuje ekspansję na inne kraje Europy i Azji.

Przedstawiciele Samsunga chcą, by sklep był, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Apple'a, częścią tandemu: odtwarzacz MP3-serwis muzyczny. Niestety, nie podali żadnych informacji dotyczących jego funkcjonowania czy przewidywanych cen. Analitycy sądzą, że Samsung będzie starał się zintegrować swój sklep z produkowanymi przez siebie odtwarzaczami równie mocno, jak zrobił to Apple.

Informacja o planach Koreańczyków przedostała się do prasy niedługo po tym, jak o podobnych planach poinformował Microsoft. Oba koncerny nie są pierwszymi, które postanowiły zagrozić dominującej pozycji Apple'a na rynku online'owej muzyki. Nikomu się to dotychczas jednak nie udało i nawet taki gigant jak Sony musiał przyznać, że na tym polu nie jest w stanie konkurować z firmą Jobsa.