Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

SMS-owe płatności w Reporter.pl

Serwis Web.Reporter.pl wprowadził opłaty za korzystanie z sekcji WebNEWS. Za trzytygodniowy dostęp do niej trzeba teraz zapłacić 9 zł. "Biznesowa informacja to taki sam towar jak każdy inny. Z uwagi na brak stałych reklamodawców postanowiłem zmienić model biznesowy" - mówi Dariusz Majgier, wydawca serwisu.

Nowa, płatna wersja Web.Reporter.pl działa od dziś. Na nowych zasadach funkcjonują teraz dwie sekcje: Porady dla webmasterów i właścicieli serwisów WWW (http://web.reporter.pl/porady ) oraz WebNEWS (http://web.reporter.pl/webnews ). Aby uzyskać dostęp do którejś z nich, należy wysłać SMS-a pod podany na stronie numer. Wysłanie wiadomości kosztuje 9 zł (plus VAT) - użytkownik otrzymuje za to trzytygodniowy dostęp do serwisu. Firmom zaoferowano możliwość wykupienia rocznego abonamentu - coś takiego kosztuje 120 zł (plus VAT). Obsługą płatności zajmuje się Wapacz.pl.

Dariusz Majgier powiedział nam, że w tej chwili nie planuje tworzenia kolejnych specjalizowanych, płatnych serwisów z branży internetowej - nie wyklucza jednak powstawania kolejnych w przyszłości. "Biznesowa informacja to taki sam towar jak każdy inny. Przygotowanie ciekawych informacji wymaga ogromnego nakładu pracy i czasu, co wiąże się z kosztami. Trzeba opłacić pracowników, lokal, łącza, dostawcę usług internetowych, utrzymywać serwery, komputery i oprogramowanie. Z uwagi na brak stałych reklamodawców postanowiłem zmienić model biznesowy serwisu" - tłumaczy decyzję o wprowadzeniu płatności.

"Oczywiście cześć osób zrezygnuje z WebNEWSów, ale czytelnicy rozumieją, że tworzenie dobrego serwisu wymaga wprowadzenia opłat abonamentowych. Opłaty nie są wysokie w stosunku do korzyści płynących z dostępu do wielu biznesowych informacji skupionych w jednym miejscu, więc wiele firm już kilka dni temu zadeklarowało, że wykupią abonament. Myślę, że za tydzień będę już w stanie zweryfikować czy nowe rozwiązanie było dobrym posunięciem." - mówi wydawca serwisu.