SEO i SEM w administracji państwowej (wideo)
-
- Artur Małek,
- 24.05.2010, godz. 15:45
Czy miasta wojewódzkie potrzebują być wysoko w Google? Okazuje się, że tak. Czy się o to starają. Nie zawsze.
Agencja Bluerank przebadała w tym roku strony internetowe 20 miast wojewódzkich. Celem badania było sprawdzenie, czy serwisy te widoczne są w wyszukiwarkach i jaka jest ich widoczność.
Najwyżej oceniony został serwis miasta Poznania. Okazało się bowiem, że Poznaniacy zadbali zarówno o dobrze przygotowane formularze, nowoczesny kod html, przekierowanie z błędu 301 czy o alternatywne opisy dla grafik. Być może są to kwestie oczywiste dla webmasterów, ale powszechnie wiadomo, że polskie urzędy kierują się często własnymi wytycznymi i urzędowym web 2.0.
Dlatego też połowa z przebadanych stron miast nie działa bez wpisania www przed adresem, niektóre strony nie mają podlinkowanego loga do strony głównej. Przedostatnie miejsce w pierwszej 10 zajął serwis Warszawy. Na ostatnich pozycjach uplasowały się Łódź i Kielce.
Poniżej wywiad z Wojciechem Pelcem, kierownikiem oddziału serwisów informacyjnych w Urzędzie Miasta Poznania, zwycięzcy rankingu. Jeszcze niżej znajdziecie raport Bluerank.
PS. wywiad przeprowadzono podczas konferencji SEM Standard 2010.