SEMPO: targetowanie behawioralne na topie

Targetowanie behawioralne, wyszukiwanie lokalne oraz w obszarze wideo i mobile - to trendy coraz wyraźniej zauważane przez reklamodawców i agencje w Stanach Zjednoczonych wynika z badań przeprowadzonych przez SEMPO.

Z badań przeprowadzonych przez Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) wynika, że wśród amerykańskich reklamodawców i agencji targetowanie behawioralne wzbudza coraz większe zainteresowanie.

Ponad 3/4 badanych zadeklarowało, że gotowi są płacić więcej za efekty reklamy targetowanej behawioralnie. Stwierdzono także zwiększone zainteresowanie targetowaniem demograficznym (51% respondentów jest gotowa przeznaczyć większe budżety na ten cel) oraz targetowaniem w oparciu o pory dnia. Dwóch na pięciu reklamodawców zdeklarowało, że obecnie nie korzysta z targetowania behawioralnego, ale zamierza to zrobić w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jedynie 34% badanych nie planuje włączenia do swych działań reklamowych targetowania behawioralnego.

Wyszukiwanie lokalne to kolejna gałąź i trend w rozwoju SEM, którą coraz wyraźniej interesują się marketerzy - podkreślają analitycy SEMPO. Jedna trzecia badanych stwierdziła, że korzystała z tej formy reklamy i że jest zadowolona z efektów.

Ponad połowa badanych zauważyła duże możliwości reklamowania się w kontekstowym wyszukiwaniu materiałów wideo, a 48% respondentów zainteresowanych jest reklamą kontekstową dostarczaną do użytkowników mobilnych. Średnio dwóch na pięciu badanych reklamodawców stwierdziło nawet, że gotowi są za reklamę w wyszukiwaniu mobilnym bądź w obszarze wideo płacić tyle samo co za tradycyjny obszar wyszukiwania.

Wśród marketerów zajmujących się social marketingiem, blisko czterech na pięciu wykorzystuje w tym celu społeczność Facebooka. Na kolejnych miejscach wymieniane są Del.icio.us i StumbleUpon.

Badanie przeprowadzono wśród 890 reklamodawców i agencji SEM z obszaru Ameryki Północnej.

Wg szacunków SEMPO w Ameryce Północnej w 2009 r wartość rynku search engine marketing osiągnie 14,7 mld USA i przez najbliższe lata będzie się sukcesywnie zwiększać by w roku 2013 osiągnąć poziom niemal dwykrotnie wyższy - 26,1 mld USD.

Źródło: http://www.marketingcharts.com