SARE: coroczny raport o marketingu e-mailowym

Z opublikowanego dzisiaj raportu wynika m.in., że Google i Wirtualna Polska to najpopularniejsi dostawcy bezpłatnych skrzynek pocztowych w Polsce, a 60% internautów ma przynajmniej trzy adresy e-mailowe.

Przeciętnie internauci w Polsce otrzymują od 11 do 20 e-maili dziennie i od 3 do 5 newsletterów tygodniowo. Wśród odbieranych wiadomości znajduje się nieco mniej spamu niż w zeszłym roku. Istotnie wzrosło wykorzystanie różnego rodzaju zabezpieczeń związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej.

75% badanych świadomie korzysta z filtrów antyspamowych, 66% wykorzystuje blokadę wyskakujących okienek pop-up, a niemal co drugi ankietowany blokuje obrazki zaciągane do otwieranej wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów.

Z klientów pocztowych korzysta 74% badanych. Najpopularniejsze są oczywiście programy Microsoftu: Outlook i Outlook Express, które wykorzystuje niemal siedmiu na dziesięciu ankietowanych. Ale bardzo popularne jest też korzystanie z poczty poprzez webmaila (czyli ze strony WWW) - tę opcję deklaruje blisko 60% badanych, co oznacza, że większość osób korzysta na przemian z jednego bądź drugiego sposobu.

Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje 90% ankietowanych. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują marketing e-mailowy przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu na dziesięciu menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych przy użyciu poczty elektronicznej.

Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian, jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat.

Pełna wersja raportu jest dostępna pod adresem: www.sare.pl/download/raport_2008.pdf