Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rynek wyszukiwarek internetowych mocno w górę

Wartość całego rynku internetowych mechanizmów wyszukiwawczych wyniesie w przyszłym roku ok. 4 mld USD, co oznaczać będzie prawie 40% wzrost wartości w porównaniu z rokiem obecnym - szacuje stowarzyszenie SEMPO.

W rozumieniu SEMPO na wielkość rynku wyszukiwarek składa się zarówno wartość przychodów z płatnych odnośników, ceny optymalizacji mechanizmów, opłaty pobierane przez agencje marketingowe za umieszczenie i zarządzanie sponsorowanymi linkami.

Jak wskazuje stowarzyszenie, w przyszłym roku firmy na płatne odnośniki wydadzą ok. 3 mld USD. Agencje zapewniające umieszczanie i zarządzanie sponsorowanymi wynikami wyszukiwania otrzymają ok. 380 mln USD. Z kolei jedynie 30 mln zostanie przeznaczone na licencje mechanizmów wyszukiwania. Ok. 618 mln USD pochłonie zarządzanie promocją w wyszukiwarkach.

Na optymalizację wyników wyszukiwania firmy wydadzą ok. 492 mln USD, a na technologie związane z wyszukiwaniem - 72 mln USD.

Jak będą przedstawiać się budżety reklamowe? Z badań SEMPO wynika, że 59% firm zwiększy wydatki na płatne odnośniki kosztem budżetów na marketing poprzez pocztę elektroniczną, reklamę w katalogach tematycznych czy na stronach internetowych. Co więcej, część pieniędzy, która przeznaczana do tej pory była na reklamę w druku, zostanie przekierowana na promocję w wynikach wyszukiwania.