Ruchy na rynku telefonów komórkowych

W I kwartale br. udział Nokii w światowym rynku telefonów komórkowych zmalał o 6 punktów proc., do 29% - stwierdza raport Strategy Analytycs, który porównał obecną sprzedaż Nokii do jej wyników z analogicznego okresu przed rokiem.

Na spadku udziałów Nokii skorzystała przede wszystkim Motorola, której udział w światowym rynku terminali komórkowych wzrósł z 15,3% w I kw. Ub. roku do 16,5%, przy czym sprzedaż urządzeń Motoroli w sztukach wzrosła od tamtego czasu o 50%.

Samsung i Siemens utrzymały i umocniły swoje pozycje (miejsce 3. i 4.). SonyEricsson, który w ciągu ostatnich lat zniżkował – najwyraźniej odzyskał grunt pod nogami. Wszystkie te firmy zyskały po 1 punkcie proc. udziału w światowym rynku telefonów komórkowych.

W ciągu trzech miesięcy br. najwięksi dostawcy dostarczyli łącznie 153 mln urządzeń, o 40% więcej niż przed rokiem. Nokia dostarczyła w I kw. Br. 44,7 mln telefonów. Strategy Analytics prognozuje, że w nadchodzących kwartałach nastąpi wyraźna obniżka cen urządzeń, podtrzymała natomiast prognozę liczby telefonów komórkowych sprzedanych w 2004. Według Strategy Analytics będzie to 585 mln sztuk.