Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rozsądna walka Google z fałszywymi kliknięciami

Raport niezależnego eksperta potwierdził, że starania Google w walce z fałszywi kliknięciami są "rozsądne".

W Google jest wyznaczony zespół do walki ze zjawiskiem click fraud, który liczy sobie około 36 pracowników. Dwunastu z nich to inżynierowie, zajmujący się tworzeniem narzędzi do walki z fałszywymi kliknięciami.

"Może rozwiązań, jakie stosuje zespół Click Quality, nie można nazwać mianem perfekcyjnych... Jednak problem fałszywych kliknięć, był w Google pod koniec 2005 roku pod kontrolą" - pisze Tuzhilin.

Powstanie raportu, było częścią umowy w ramach ugody, jaką Google zawarło z firmą Lane's Gift's. W sprawie sądowej z początku roku, poszło właśnie o fałszywe kliknięcia.

Raport został napisany przez Alexandra Tuzhilina, profesora informatyki z Uniwersytetu w Nowym Jorku. Był on jedną z nielicznych osób spoza Google, która miała szansę zobaczyć jak od wewnątrz działa firma - poznać dokumenty i metody działania, porozmawiać z personelem.

W dokumencie można znaleźć wiele interesujących faktów. Tuzhilin pisze m.in. o tym, że Google do marca 2005 roku nie zaliczał podwójnych kliknięć, które ewidentnie wynikały z przyzwyczajeń użytkowników komputerów, do click fraud. Autor podaje również możliwe metody ulepszenia metod walki z fałszywymi kliknięciami, takie jak eksploracja danych czy bardziej zaawansowane filtry.

Cały raport dostępny jest tutaj. (ang.)

***

Więcej o click fraud:

14,1% kliknięć jest fałszywych

Naga prawda o fałszywych kliknięciach