Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rośnie amerykański e-commerce

Według Jupiter Media Metrix dotychczas w tegorocznym okresie zakupów przedświątecznych o blisko połowę wzrosła liczba użytkowników odwiedzających amerykańskie witryny e-commerce. Firmy badawcze szacują, że w br. wartość detalicznego e-handlu wyniesie w USA ok. 12 mld USD, a do 2005 roku wzrośnie do 227 mld USD.

Według JMM, wskaźnik wielkości zakupów online w USA był w pierwszym tygodniu grudnia br. o 45% wyższy w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Liczba unique visitors wyniosła 51,7 mln (w roku ub. – 35,6 mln). W stosunku do poprzedniego tygodnia, o 41% wzrósł ruch w działach e-sklepów sprzedających filmy (1,4 mln unique visitors dziennie), o 40% - w działach muzycznych (2,3 mln), a o 30% - w działach ze sprzedażą odzieży (1,6 mln).

Analitycy Jupiter Media Metrix przewidują, że sprzedaż online osiągnie w 2001 roku 11,9 mld USD, co oznacza 11-proc. wzrost w stosunku do ub. roku. Tymczasem według Gartner Group, w 2005 roku wielkość amerykańskiego rynku e-commerce B2C wyniesie 227,7 mld USD. Około 13,4 mld USD będzie wówczas przechodziło poprzez platformy telewizyjne połączone z komputerami osobistymi, a 9,5 mld USD – przez urządzenia przenośne.