Rosną obroty amerykańskiego e-handlu

Amerykańska firma comScore Media Metrix przeprowadziła badania dotyczące internetowych zakupów dokonywanych przez mieszkańców Stanów Zjednoczonych. W ciągu jednego tylko tygodnia od 16 do 22 listopada, Amerykanie wydali na zakupy online 1,6 mld USD.

Z badań wynika więc 53-proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z analogicznym tygodniem w roku poprzednim. Wartość wydatków na pozostałe, poza turystyką dobra i usługi, wzrosła w porównaniu z badanym okresem 2001 roku o 36 i osiągnęła 998 mln USD.

Największy przyrost wartości sprzedaży online (146%) osiągnęła branża "Dom i ogród", zaś branża odzieżowa zanotowała 66-proc. wzrost. O 31% wzrosła wartość sprzedaży książek, zaś o 25% elektroniki użytkowej. Warto zauważyć przy tym, że nie zanotowano jednocześnie wzrostu sprzedaży w sektorze sprzętu komputerowego w porównaniu z analogicznym tygodniem poprzedniego roku.

Coraz lepiej sprzedają się natomiast usługi turystyczne, których wartość sprzedaży wzrosła o 92% w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnęła 626 mln USD.