Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

Internet pełni bardzo ważną rolę w procesie poszukiwania informacji o produktach spożywczych, a także w procesie podejmowania decyzji o zakupie - wynika z badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI.

Generalnie, strony www o żywności/produktach spożywczych cieszą się zainteresowaniem badanych. Co dziesiąty deklarował, że odwiedza je codziennie, zaś co trzeci kilka razy w tygodniu.

Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia. Szczególnie dla kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi).

Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że internet pełni bardzo istotną rolę w procesie poszukiwania i dzielenia się informacjami o artykułach spożywczych (prawie trzy czwarte badanych) i planowaniu zakupu (prawie połowa).

Z punktu widzenia producentów żywności i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma także informacja, iż w oczach badanych internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie, a informacje o artykułach spożywczych powinny być jak najszerzej obecne w internecie (dwie trzecie respondentów).

Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

Jak często szuka Pan/i na stronach internetowych informacji o żywności/produktach spożywczych?

Niepopularny chleb

Biorąc pod uwagę konkretne produkty, internauci najczęściej poszukują informacji na temat kawy i herbaty (47%), zdrowej żywności (44%) oraz napojów/soków/wody (42%). Stosunkowo rzadko szukają natomiast informacji na temat pieczywa (16%) oraz słonych przekąsek (20%), produktów typowo impulsowych. Informacje o mocniejszych alkoholach i o piwie wyraźnie bardziej interesują mężczyzn. Tylko 8% badanych zadeklarowało, że nie szuka informacji o artykułach spożywczych w Internecie.