Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

Internet pełni bardzo ważną rolę w procesie poszukiwania informacji o produktach spożywczych, a także w procesie podejmowania decyzji o zakupie - wynika z badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI.

Generalnie, strony www o żywności/produktach spożywczych cieszą się zainteresowaniem badanych. Co dziesiąty deklarował, że odwiedza je codziennie, zaś co trzeci kilka razy w tygodniu.

Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia. Szczególnie dla kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi).

Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że internet pełni bardzo istotną rolę w procesie poszukiwania i dzielenia się informacjami o artykułach spożywczych (prawie trzy czwarte badanych) i planowaniu zakupu (prawie połowa).

Z punktu widzenia producentów żywności i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma także informacja, iż w oczach badanych internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie, a informacje o artykułach spożywczych powinny być jak najszerzej obecne w internecie (dwie trzecie respondentów).

Rola internetu w zakupach artykułów spożywczych

Jak często szuka Pan/i na stronach internetowych informacji o żywności/produktach spożywczych?

Niepopularny chleb

Biorąc pod uwagę konkretne produkty, internauci najczęściej poszukują informacji na temat kawy i herbaty (47%), zdrowej żywności (44%) oraz napojów/soków/wody (42%). Stosunkowo rzadko szukają natomiast informacji na temat pieczywa (16%) oraz słonych przekąsek (20%), produktów typowo impulsowych. Informacje o mocniejszych alkoholach i o piwie wyraźnie bardziej interesują mężczyzn. Tylko 8% badanych zadeklarowało, że nie szuka informacji o artykułach spożywczych w Internecie.