Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rekordowy rok dla e-reklamy

Pomimo tego że cały sektor reklamowy w Wielkiej Brytanii przeżywa chwile słabości, wydatki na internetowe formy promocji wciąż rosną. Z opublikowanego niedawno raportu PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau UK wynika, że w tym roku e-reklama będzie święcić największe w swej historii triumfy.

Wyniki raportu podał serwis Cyberatlas.com. Okazuje się, że branża reklamy internetowej ma się w Wielkiej Brytanii coraz lepiej. W drugim kwartale br. pobity został rekord – na e-promocję wydano 81,3 mln funtów (czyli prawie 540 mln zł). Oznacza to wzrost o 15,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem br. – wtedy wydano na reklamę w Sieci 70,3 mln funtów (ok. 466 mln zł). Co ciekawe, w zestawieniu z drugim kwartałem ubiegłego roku wyniki obecnego okazały się lepsze aż o 79,9%.

Zdaniem IAB UK, tegoroczne wyniki z całego roku będą stanowiły dla sektora internetowego absolutny rekord.

Co ciekawe, IAB UK oraz PwC wskazują, że tendencja zwyżkowa w reklamie dotyczy w Wielkiej Brytanii wyłącznie Internetu. Cała branża reklamowa przeżywa lekki kryzys i ogólne wydatki na promocję maleją. Jedynym sektorem, który zwiększa swe przychody jest Internet. Coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzenie kampanii promocyjnej w Sieci.

Jak zaznaczają autorzy raportu, brytyjski sektor e-reklamy zaobserwował pierwsze znaki poprawy w drugim kwartale 2002 roku. Wtedy to wyraźnie odczuć można było polepszenie na rynku, który zanotował najgorsze wyniki w czwartym kwartale 2000 roku.