Rekomendowana reklama w sieciach społecznościowych

SocialMedia - amerykańska agencja reklamy w sieciach społecznościowych uruchamia nowy format swej reklamy - zdjęcie znajomego rzekomo rekomendującego promowany produkt i zachęcającego do interakcji.

To kolejny po Facebook Beacon: kontrowersyjny, lub jak uważają inni innowacyjny pomysł na zarabianie na reklamie w sieciach społecznościowych.

SocialMedia do reklamowych treści adresowanych do konkretnych uczestników społeczności dodaje zdjęcie, a często również i imię znajomej osoby, która wcześniej zainteresowała się danym produktem i w ten sposób zachęca do interakcji i zaciekawienia się promowanym kontentem.

Wcześniej dokładnie przeszukuje profile i kontakty użytkowników, a zdobyte w ten sposób dane agreguje z preferencjami reklamodawcy i importując wizerunki odpowiednich użytkowników wysyła treści reklamowe (często zachęcające do akcji) do ich znajomych. Twórcy tej nowej formy reklamy internetowej zaprzeczają jakoby naruszali prywatność użytkowników sieci społecznoścowych: publikują jedynie ich wizerunki, czasem imiona, natomiast wszelkie inne dane są chronione i nie ujawniane.

Ta nowa forma reklamy wykorzystywać ma fonemen rekomendacji wykorzystywany w marketingu wirusowym i psychologiczny zabieg darzenia większym zaufaniem treści sygnowanych przez znajomych i przyjaciół.

Niektórzy reklamodawcy jak. np. New Line Cinema, Universal Studios, FedEx już zdecydowali się skorzystać z tej innowacyjnej formy reklamy w sieciach społecznościowych.

Źródło: http://www.clickz.com