Reklamy w komunikatorze Skype

W tym tygodniu firma Skype postanowiła wprowadzić reklamy do swojego komunikatora. Na razie będą pojawiać się tylko w trzech krajach. Priorytetem Skype jest zadowolenie użytkowników i dlatego banery mają być odpowiednio sformatowane i nie przeszkadzać.

Reklamy firm, z którymi Skype zawrze umowę będą umieszczane w zakładce Home. Póki co, ten nowy element pojawi się tylko w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Komunikator będzie oferowała miejsca reklamowe zainteresowanym firmom, działającym w jednym z tych państw.

Już obecnie Skype pracuje z takimi reklamodawcami jak Groupon, Universal Picture i Visa. Każdego dnia prezentowana będzie reklama tylko jednej firmy. Nie mają pojawiać się żadne wyskakujące okienka ani krzykliwe banery.

Skype podaje, że może korzystać z danych dotyczących lokalizacji, płci i wieku, by prezentować odpowiednio dobrane reklamy. Ma to zapobiegać sytuacjom, w których np. Niemcom będą prezentowane produkty niedostępne w ich kraju. Udzielanie danych demograficznych można jednak zablokować.

Producent komunikatora szuka nowego sposobu uzyskiwania przychodów i zdobywania środków na dalszy rozwój. Zapewnia jednak, że najważniejsze jest dla niego zadowolenie użytkowników. Uważamy, że reklamy, prezentowane we właściwy sposób, pomogą nam w dalszym ciągu inwestować w rozwój świetnych produktów - czytamy na blogu Skype'a.