Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklamy telewizyjne lepsze niż internetowe

Reklamy telewizyjne najsilniej wpływają na decyzję konsumenta w sprawie zakupu produktów - wynika z międzynarodowego badania "Stan demokracji w mediach" zleconego przez firmę doradczą Deloitte.

Trzecia edycja ankiety zbadała preferencje ponad 8,8 tys. konsumentów w wieku od 14 do 75 lat, pochodzących z Brazylii, Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Jak pokazuje badanie, reklamy zamieszczane w prasie i internecie mają drugorzędne znaczenie w kwestii wywierania wpływu na decyzje zakupowe klienta. Prym w tym rankingu wiedzie telewizja, zaś reklama radiowa zajmuje zaledwie piąte miejsce.

Choć telewizja pozostaje nadal podstawowym medium dostępu do filmów i innych treści rozrywkowych, to komputery, telefony komórkowe i pozostałe przenośne urządzenia elektroniczne stopniowo zyskują na popularności. Co więcej, młodsi respondenci oglądają telewizję o jedną trzecią krócej niż starsi użytkownicy mediów (80% z tych pierwszych regularnie wyszukuje i ściąga z sieci muzykę, 73% systematycznie udziela się na portalach i serwisach społecznościowych.

Jak pokazują badania, użytkownicy mediów chcą przede wszystkim się rozerwać. - "Fakt, że omawiana grupa pokoleniowa poszukuje w mediach głównie treści rozrywkowych niesie za sobą potencjalne zagrożenia dla mediów publicznych, które walcząc o audytorium z nadawcami prywatnymi mogą ulec pokusie rezygnacji z treści bardziej ambitnych" - zauważa Jacek Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Deloitte.