Reklamy rich media w ryzach standardów

Interactive Advertising Bureau przedstawiło opracowanie dotyczące standardów emisji reklam typu rich media. Branża czekała na te regulacje ponad dwa lata. AOL, MSN oraz Yahoo! wyraziły swoje zadowolenie – podały Internet News.

Opracowane standardy dotyczą jedynie reklam umieszczanych na stronach internetowych. Zmianie uległy tylko niektóre rozmiary formatów. Zdaniem portali: AOL, Yahoo! oraz MSN obecne ustalenia są prostsze i wygodniejsze.

Przede wszystkim zwiększyły się rozmiary plików – reklama zajmuje więcej – nawet do 40KB. Zmiana związana jest z upowszechnieniem się łączy szerokopasmowych, dzięki którym transfer danych jest szybszy.

Jak wskazało IAB, ponad 30 największych rynkowych graczy (którzy reprezentują 65% rynku) już zgodziło się bądź zamierza się zgodzić na zastosowanie tych regulacji. Swoją aprobatę wyraziły już: DoubleClick, iVillage, Walt Disney Internet Group oraz About.com.

Reklamy rich media w ryzach standardów

Standardy e-reklamy

Przypomnijmy, że regulacje dotyczące formatów reklam miały ukazać się dwa i pół roku temu. Pojawiły się dopiero teraz, a co więcej nie dotyczą wszystkich rodzajów internetowej reklamy. To jedyne zastrzeżenia, jakie zgłosiła branża.