Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama wideo zmniejsza zyski z marketingu w wyszukiwarkach

Raport na temat amerykańskiego rynku marketingu online, sporządzony przez IDC, przewiduje dwukrotny wzrost tego sektora do 2011. Reklama w wyszukiwarkach będzie jednak coraz bardziej tracić swój wpływ oddając powoli dominację reklamie wideo i rich media wraz z coraz większą penetracją szybkiego, szerokopasmowego łącza.

Amerykańskie wydatki na marketing online łącznie z reklamą w wyszukiwarkach, reklamą graficzną i rich media, wyniosą wg raportu IDC 31,3 mld USD w 2011, co jest dwukrotnym wzrostem z poziomu 16,9 mld USD w 2006. Wzrost będzie następował z szybkością 13,5% rocznie. Jeśli tempo takie zostanie utrzymane, wzrost marketingu online trzykrotnie wyprzedzi wzrost całego sektora marketingowego.

Jak mówi Karsten Weide, dyrektor programowy IDC ds. rynku cyfrowego, nowych mediów i rozrywki: -- Głównym źródłem wzrostu sektora internetowego jest budżet marketingowy, który coraz częściej zostaje przesuwany ze starych mediów w stronę mediów online. Największym ryzykiem zagrożone są gazety i tradycyjna telewizja; każda pojedyncza, tradycyjna platforma medialna straci przychody na rzecz marketingu online.

Reklama w wyszukiwarkach będzie najbardziej prosperującą gałęzią reklamy w sieci, w ciągu pięciu następnych lat, pomimo tego że jej udziały spadną z obecnego poziomu 40% do 32% w 2011. Ogólny wzrost zostanie jednak utrzymany.

Spodziewa się, że reklama wideo i rich media będą zwiększać swój udział w rynku. Przyśpieszona penetracja społeczeństwa przez szerokopasmowe łącze sprawi, że wzrośnie zapotrzebowanie na wideo i inne "ciężkie" media, co przełoży się na wzrost reklamy w tych jednostkach.

Obecnie problemem jest przetwarzanie zasobów. Jeśli porozmawiasz z kimś w AOL lub Microsoft, powiedzą ci, że żądania internautów przekraczają ich możliwości techniczne. Sądzimy jednak, że dostawcy uporają się w końcu z tym problemem. - powiedziała Weide

Raport mówi także o tych, którzy stracą na tym najbardziej - spółkach Google i Yahoo. Nowe formaty reklamy w sieci wytrącą im z ręki główną broń, jaką jest kontekstowa reklama tekstowa.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Clikz.com