Reklama wideo w USA z mniejszą dynamiką wzrostu

Z 36% w 2008 r, do 22,5% w roku bieżącym spadnie dynamika wzrostu wydatków na reklamę wideo w Stanach Zjednoczonych - wynika z estymacji firmy badawczej AccuStream iMedia Research.

"Obniżający się wzrost jest wciąż wzrostem" - brzmi komentarz podsumowujący prognozy na temat zmniejszającej się dynamiki wzrostu wydatków na reklamę wideo w Stanach Zjednoczonych sporządzone przez AccuStream iMedia Research.

Wg estymacji AccuStream iMedia Research wydatki na reklamę on-line w 2009 r. wzrosną o 22,5%. Dla porównania dane za lata ubiegłe mówią o znacznie większej dynamice wzrostu: w roku 2007 odnotowano 36% , rok wcześniej 66%, a w roku 2006 aż 130%. Pocieszające są jednak szacunki na rok 2010 r. - wówczas wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosnąć mają o 28%.

Inne analizy również wskazują na zmniejszającą się skalę wydatków na reklamę wideo w amerykańskim internecie. Wg przewidywań eMarketera dynamika wzrostu spadnie z 81% w roku 2008 r. do 45% w 2009 r.

Analitycy AccuStream iMedia Research podają również, że wartość rynku reklamy wideo w Stanach Zjednoczonych wyniosła w 2008 r. niebagatela 2,1 mld USD. Ta suma znacznie przewyższa inne estymacje (wg eMarketera na wideo w sieci w ubiegłym roku wydano 587 mln USD), ponieważ do kategorii reklamy wideo zaliczono również wiele innych pokrewnych działań (np. reklama w grach, pre-roll, overlay i in.)

Źródło: http://www.emarketer.com