Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama w internecie nie do zapamiętania

$"Internet mimo wciąż rosnących udziałów rynkowych raczej szybko nie zdobędzie pozycji lidera wśród nośników reklamy na naszym rynku"$ - twierdzą analitycy z ZenithOptimedia Group Poland, wskazując na słabości reklamy internetowej.

Reklama w internecie nie do zapamiętania
Reklamy w internecie są gorzej oceniane przez polskich konsumentów i mają wśród nich niski współczynnik zapamiętywania. Takie nieprzychylne dla branży interaktywnej wnioski płyną z najnowszego badania ZenithOptimedia Group Poland, pt. "Kowalski w świecie mediów v.3"

Z czego wynika niechęć konsumentów do reklam w internecie? Najprawdopodobniej związane jest to bezpośrednio z ich nadmierną ilością. Według badaczy, internet i telewizja to pod tym względem najbardziej negatywnie oceniane media. Na sieć wskazało w tym przypadku 85 proc. ankietowanych a na telewizję aż 94 proc.

Oczywiście o tym, że internauci nie przepadają za reklamami w sieci wiadomo nie od dziś. Potwierdziło to chociażby przeprowadzony w ubiegłym roku badanie firmy Gemius, pokazujące że internauci są bardziej krytycznie nastawieni wobec reklam w sieci, niż wobec reklam umieszczonych w innych mediach.

Więcej ...

Słabo zapamiętywana, ale nie najgorzej

Bardziej interesujący jest natomiast drugi wniosek płynący z badania ZenithOptimedia, mówiący o tym, że reklamy w sieci maja niski stopień zapamiętywalności. Wśród polskich użytkowników sieci tylko 11 proc. przyznaje, że przypomina sobie reklamę internetową lub serię takich przekazów, które szczególnie utkwiły im w pamięci.

Najlepiej pod tym względem z pośród wszystkich mediów wypada telewizja.

Reklama w internecie nie do zapamiętania

Czy pamiętasz jakąś reklamę w danym medium, która szczególnie utkwiła Ci w pamięci, zwróciła Twoją uwagę?

"Reklama w Internecie dyskwalifikowana jest przez konsumenta przede wszystkim przez jej nachalność. Badani często oceniają reklamę internetową przez pryzmat łatwości jej wyłączenia. W tym przypadku największy wpływ na zainteresowanie danym przekazem jest bezpośrednia korelacja reklamowanego produktu z aktualną potrzebą odbiorcy - badany jest w stanie łatwiej zaakceptować reklamę jeśli mówi ona o czymś, co go w danej chwili interesuje. Tu, podobnie jak w TV, prym wiodą reklamy w kategorii telekomunikacja" - twierdzą badacze z ZenithOptimedia.

Internet mimo wszystko nie zajmuje pod względem zapamiętywalności przekazu ostatniego miejsca. Najniższy wskaźnik zapamiętywalności konkretnych kreacji zanotowała reklama w gazetach (6% wskazań).

Jak zrobić dobrą reklamę w sieci?

O atrakcyjności reklam świadczy wg badanych przede wszystkich charakterystyczne hasło reklamowe. Wypowiedzi respondentów wskazują, że pewien wpływ na zapamiętywalność reklamy internetowej ma humor oraz element zaskoczenia. Najlepiej zapamiętywane w internecie przekazy, to reklamy telekomów (Heyah). Dalsze miejsca zajęły produkty finansowe (Alior Bank, Noble Bank), kosmetyki (Puma) oraz motoryzacja (Toyota).

Aktualizacja: 22 stycznia 2010 17:57

Dodaliśmy stanowisko IAB Polska w sprawie badania ZenithOptimedia Group Poland "Kowalski w świecie mediów v.3".

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.