Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama typu pre-roll najskuteczniej przyciąga uwagę

Jak stwierdza wspólny raport Online Publisher's Association (OPA) oraz Online Testing eXchange (OTX), 30 sekundowy spot reklamowy typu pre-roll pozostaje w połączeniu z reklamówką graficzną, najskuteczniejszym narzędziem reklamowym w sieci. Badanie udowodniło także niezwykłą skuteczność efektu "halo" w reklamie.

Badanie OPA i OTX zostało przeprowadzone na próbie 1,42 tys. amerykańskich użytkowników wideo online, którym zaserwowano różne rodzaje reklam i w efekcie wychwycono najbardziej pożądane rodzaje wpływu na świadomość, wśród których znalazły się: pozytywny stosunek do reklamy, relewantność reklamy i rozpoznawalność marki.

Ankieta wykazała także, iż konsumenci mediów online nie są w stanie rozróżnić czy 30 sekundowa reklama, którą oglądają, została stworzona specjalnie dla środowiska sieci czy też została jedynie do niego przystosowana będąc początkowo reklamą typowo telewizyjną.

Kluczowe wnioski z badania są następujące. Przy obejrzeniu dwóch z czterech reklam i materiałów brandingowych, długość okazała się czynnikiem kluczowym. 30 sekundowe spoty wyprzedziły spoty 15 sekundowe zarówno jeśli chodzi o relewantność przekazu (skok 30%), jak też o rozpoznawalność marki (skok 23%).

Badanie potwierdziło istnienie w reklamie efektu "halo", polegającego na kształtowaniu się opinii na temat całości w oparciu o pierwsze wrażenie. Jeśli poddawana badaniu osoba miała wcześniejsze doświadczenie w obcowaniu z daną marką i podobała jej się treść przekazu reklamowego, rozpoznawalność marki wzrastała o 61%. Jednak nawet w wypadku, gdy osoba początkowo miała do danej marki stosunek negatywny lub neutralny, rozpoznawalność marki wzrastała o 21% w przypadku stworzenia pozytywnego stosunku do treści reklamy.

Ważną rolę wspomagającą reklamy typu pre-roll okazały się pełnić w badaniu także reklamy graficzne. Dzięki temu połączeniu świadomość marki okazała się być kształtowana w odbiorcy najefektywniej.

Badanie poza pomiarem skuteczności reklamy oddało także jego twórcom do ręki statystyki na temat popularności wideo online wśród uczestników badania. Wynika z nich, że 40% ankietowanych ogląda wideo online przynajmniej raz w tygodniu, a 70% raz w miesiącu. Najpopularniejszymi kategoriami wideo są: wiadomości i aktualności - 14% ogląda je codziennie, prognoza pogody - 11% ogląda je codziennie, śmieszne klipy - ogląda je codziennie 9%.

Z 80% przebadanych osób, które obejrzały wideo online, 52% podjęło jakieś działanie. 31% weszło na stronę internetową, 22% szukało więcej informacji, 15% weszło na stronę sklepu, a 12% dokonało zakupu.

Ze wszystkich konsumentów, którzy dokonali zakupu w przeciągu ostatniego miesiąca, 48% stwierdziło, że internet zwiększa wstępne zainteresowanie produktem, 57% powiedziało, że dzięki niemu mogli się dowiedzieć więcej, 55% użyło internetu w celu wybrania miejsca zakupu, a 56% zdecydowało ostatecznie o zakupie dzięki internetowi.

Tekst: Konrad Szlendak

źródło: Marketing Charts