Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama motorem mobilnego internetu

Reklama w urządzeniach mobilnych jest nadal w bardzo wczesnej fazie rozwoju, a niektórzy użytkownicy komórek już teraz traktują ją z pogardą. Jednak zdaniem wielu analityków, to dzięki niej rozwinie się mobilny internet. O przyszłości rozwiązań reklamowych dla urządzeń mobilnych dyskutowano na konferencji Mobile Internet World w Bostonie.

Jedno z najważniejszych wystąpień na konferencji Mobile Internet World przedstawił dyrektor generalny oddziału Yahoo Connected Life Bruce Stewart, który testuje rozwiązania reklamowe w urządzeniach przenośnych od ponad roku.

Stewart, uważa, reklama w urządzeniach mobilnych to wciąż raczkujący biznes. Jednak Yahoo Inc. już dzisiaj sprawdza jak rynek reaguje na tego typu reklamy i jak mierzyć ich efektywność. Badania zaprezentowane przez Stewarta pokazują, że w 2011 r. globalnie na reklamę mobilną zostanie przeznaczone 16 mld USD. Zdaniem Stewarta reklama w urządzeniach mobilnych napędza rozwój całego mobilnego internetu.

Yahoo przeprowadziło m.in. dużą kampanię reklamową w komórkach we współpracy z wydawcą magazynu Elle. W trakcie tygodnia mody, który odbył się w Nowym Jorku, Elle publikowało reportaże z imprezy w serwisie dla komórek. Do artykułów, blogów i zdjęć z pokazu dołączane były reklamy restauracji i hotelów w Nowym Jorku. -Z naszej perspektywy to była udana próba. Pozwoliła nam myśleć w inny sposób o reklamie w urządzeniach mobilnych - dzięki niej mogliśmy testować jak uzyskiwać wysoki CTR (click-throgugh-rate) - komentował kampanię Stewart.

-Reklamy znajdą swoje miejsce w mobilnym internecie.- uważa Berge Ayvazian, analityk zYankee Group Research Inc. -Jednak kto dzisiaj myśli o użytkowniku? Bez użytkownika, wszystkie te reklamy to nonsens. Wielu uczestników Mobile Internet World zgodziło się z opinią Ayvaziana.

Prelegenci biorący udział w panelu dyskusyjnym konferencji podkreślali, że zdają sobie sprawę z tego, iż użytkownicy nie lubią reklam graficznych, szczególnie takich które zajmują całą powierzchnię wyświetlacza i innych inwazyjnych przekazów reklamowych.

-Jednak wyniki badań pokazują, że użytkownicy zgodzą się na reklamę jeśli będzie ona towarzyszyła darmowym treściom czy usługom - mówił Brian Suthoff, dyrektor ds. rozwojowych w Third Screen Media, dostawcy usług reklamy mobilnej. -Jeśli zapytasz użytkowników, czy chcą reklamy w komórkach, 78% odpowie, że nie- mówił Suthoff. -Jeśli jednak powiesz, że za reklamę otrzymają coś za darmo, rezultat odwraca się na korzyść reklamy w komórkach.

Na podstawie tekstu: You may hate them, but mobile ads are coming, Matt Hamblen, Computerworld (US)