Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Reklama kontekstowa na Gronie

Grono.net i sieć reklamowa Adkontekst (NetSprint) rozpoczęły współpracę w zakresie emisji reklam konktekstowo dobieranych do treści. Reklamy pojawiać się będą w formie graficznych boksów oraz w postaci Intertext tj. reklamy emitowanej w tekście. Jak zapewniają przedstawiciele Adkontekst specjalny algorytm pozwoli na dopasowywanie reklam bez konieczności gromadzenia prywatnych danych użytkowników.

Na mocy umowy podpisanej pomiędzy serwisem Grono.net a siecią reklamową Adkontekst od sierpnia 2009 r. reklamodawcy mogą promować swoją markę za pośrednictwem reklamy kontekstowej.

Współpraca Adkontekst z Gronem zakłada dokładną analizę zainteresowań użytkowników oraz prowadzonych przez nich dyskusji, w celu dopasowywania reklam do preferencji odbiorców i efektywnego targetowania przekazu.

Reklamy będą emitowane zarówno w postaci klasycznych boksów kontekstowo dobieranych do tematyki gron (dyskusji prowadzonych na serwisie) oraz w postaci Adkontekst Intertext, czyli reklamy kontekstowej emitowanej w treści artykułów lub postów na gronach dyskusyjnych w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo. Intertext będzie emitowany jako tekst, lub jako tekst połączony z grafiką (Intertext Exclusive). Kolorystyka reklam zintegrowano z layoutem skórek (motywów kolorystycznych), które wybierają użytkownicy serwisu zgodnie z własnymi preferencjami. Podkreśla się, że wdrożony algorytm pozwala na dopasowywanie reklam bez konieczności gromadzenia prywatnych danych użytkowników.

Jak zapewniają przedstawiciele Grona i Adkontekst trwają obecnie prace nad wdrożeniem nowych, niestandardowych form i rozwiązań, które zwiększyć mają skuteczność przekazu i pozwolić na jeszcze lepszą komunikacje reklamodawców z użytkownikami Grono.net. Docelowo, chcemy całkowicie zrezygnować z wjeżdżających na stronę reklam, które mogą jedynie rozdrażniać potencjalnych odbiorców - powiedział Wojtek Sobczuk, współtwórca Grono.net.

Wg czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius serwis Grono.net odwiedziło ponad 1,1 mln użytkowników (real users), choć przedstawiciele serwisu mówią o 2 mln zarejestrowanych "gronowiczów".

Mimo wprowadzania wielu innowacji (m. in. wewnętrzny komunikator i kanały RSS, udostępnienie platformy API, a przede wszystkim redesign serwisu, który spotkał się ze sprzeciwem wielu "gronowczów") serwis stopniowo traci popularność. Czy nowe, bardziej przyjazne użytkownikom formaty reklamowe poprawią tę sytuację?

Źródło: NetSprint