Realne nadzieje internetowych gazet

Internetowe wydania tradycyjnych tytułów prasowych generują średnio jedynie 3% przychodów dla wydawcy. Ma być lepiej...

W 2004 roku w Stanach Zjednoczonych przychody internetowych działów wydawców wyniosły 1,19 mld USD. W tym roku prawdopodobnie skoczą do 1,52 mld USD. Już teraz jednak jedynie 10% wydawców twierdzi, że ich gazetowe witryny nie przynoszą zysków.

Według badań Borrell Associates szansą dla internetowych odpowiedników gazet są ogłoszenia lokalne, których udział w internecie szybko rośnie. W tej chwili stosunek ogłoszeń ogólnokrajowych do lokalnych w całym internecie wyniósł 77:23. Docelowa proporcja ma wynieść 50:50. Już w tej chwili witryny lokalnych gazet przejmują 44% ogłoszeń lokalnych.

Najpopularniejsze na omawianych witrynach są ogłoszenia o pracę, w drugiej kolejności motoryzacyjne, a na trzecim miejscu te dotyczące nieruchomości.

Według raportu Borrell Associates, druga szansa otwiera się przed lokalnie wydawanymi tytułami prasowymi, które mają swoje witryny w sieci. Zdaniem ekspertów ich zyski już w tym roku wzrosną o 46%, w porównaniu do wzrostu rzędu 19,8% jaki przewidziany jest dla większych tytułów.