Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Raport: Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie

Z raportu przygotowanego przez firmę Zanox, wynika, że polski rynek handlu mobilnego urósł w zeszłym roku o 722 proc. Mimo bardzo dynamicznego wzrostu, polski rynek transakcji mobilnych generuje najmniej zysków w Europie.

Badanie zostało przygotowane przez firmę Zanox na podstawie analizy rynków europejskich, między innymi niemieckiego, włoskiego, francuskiego i hiszpańskiego. Dane zostały zaczerpnięte z produktów m-commercowych Zanoksa sprzedawanych firmom i ich wyników finansowych. Szczegółowe dane nie zostały udostępnione.

W Europie iOS, w Polsce Android

Z badań wynika, że 50 proc. transakcji mobilnych w sieci Zanox w Europie jest zawieranych przy pomocy iPada. W Polsce najpopularniejszym systemem mobilnym jest Android, który w Europie zajmuje drugie miejsce (trzecie, jeśli rozróżnić transakcje wykonywane przez iPad i iPhone). Tablet Apple jest najpopularniejszy w Niemczech, gdzie 79 proc. transakcji dokonuje się właśnie za jego pośrednictwem.

Mimo imponującego udziału systemu operacyjnego iOS (75 proc.), spadł on o 7 punktow procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim (z 82 proc.). Wynika to z rosnącej popularności systemu Android, który w czasie roku zyskał 9 punktów procentowych i odpowiada za 21 proc. transakcji w sieci Zanox.

Polska najmniejsza, ale szybko rośnie

Wzrost 722 proc. został osiągnięty między innymi dzięki niewielkim rozmiarom polskiego rynku transakcji mobilnych. Wzrost w IV kwartale 2011 roku wyniósł 313 proc. Jednocześnie podobne wzrosty odnotowała w zeszłym roku reklama mobilna, której wartość nadal stanowi około 1 proc. wydatków branży reklamy online.

Z tego względu jedynie 10 proc. reklamodawców przygotowuje strony mobilne z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych. Strony takie są zazwyczaj dostosowane do mniejszych wyświetlaczy i dotykowej obsługi. Rozwiązaniem jest wprowadzenie aplikacji możliwych do ściągnięcia z Google Play lub AppStore.