Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Qnet sprzedany

Najmniejsza w Polsce sieć reklamowa walczyła od miesięcy o wzmocnienie swojej pozycji na rynku. Efekty walki o budżety okazały się niezadowalające. Qnet został zakupiony przez ARBOmedia. Włączenie sieci Qnet w ARBOmedia radykalnie zmieni wyniki zasięgowe biur reklamy internetowej.

Połączony zasięg obydwu sieci to blisko 7 mln unikalnych użytkowników, a więc więcej niż drugi największy portal Wirtualna Polska. Jeśli wziąć pod uwagę ranking polskich biur reklamy ze względu na zasięgi, w samej czołówce znajdą się Ad.net i Onet, ale już na kolejnym miejscu najprawdopodobniej pojawi się wzmocniona o zasięg Qnet sieć Arbomedia.

Po połączeniu ARBOmedia reprezentuje ponad 240 witryn internetowych, które generują 400 mln odsłon. W połączonym portfolio 59 to witryny duże, odwiedzane miesięcznie przez ponad 100 tys. unikalnych użytkowników każda. Sieć obejmie teraz zasięgiem blisko 75% wszystkich internatów w Polsce.

Od trzech lat następuje dynamiczny rozwój naszego polskiego oddziału. W sytuacji kiedy rynek jest już nasycony, przejęcie to naturalny etap dalszego rozwoju. (...) Kupno firmy Q-NET pozwoli nam odegrać na nim jeszcze większą rolę - napisał Bronislav Kvasnicka z grupy ARBOmedia A.G.

Jak pisze w komunikacie skierowanym do klientów dyrektor generalny Qnet, Karolina Kuczera decyzja o sprzedaży sieci była podyktowana chęcią zapewnienia wszystkim współpracującym z siecią serwisom jak najlepszych warunków rozwoju oraz możliwie największych przychodów z reklamy. - Decyzja o wyborze potencjalnego partnera była wyjątkowo trudna. Postawiliśmy jednakże na niezależność, duże doświadczenie oraz multimediowość wśród oferowanych usług. Jednomyślnie zadecydowaliśmy o podpisaniu umowy z firmą ARBOmedia - pisze Karolina Kuczera.

Poprzez połączenie potencjału dwóch sieci, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom propozycje nowe, ciekawsze, lepsze jakościowo i zasięgowo. Już w najbliższym czasie planujemy zaprezentować produkty, które z jednej strony w pełni wykorzystają siłę wszystkich reprezentowanych przez nas serwisów, z drugiej strony stanowić będą alternatywę dla produktów portali - deklaruje Bartosz Drozdowski, dyrektor sprzedaży i marketingu ARBOmedia Polska.

Jak zapewnił Marcin Woźniak, dyrektor zarządzający ARBOmedia Polska, cały dotychczasowy zespół Qnet znajdzie się w nowej strukturze ARBOmedia zajmującej się internetem, która od teraz liczyć będzie 14 osób.

Aktualizacja: 16 czerwca 2005 12:19

Treść wiadomości uzupełniliśmy o wypowiedzi Bronislava Kvasnicka z ARBOmedia A.G., Bartosza Drozdowskiego - dyrektora sprzedaży i marketingu ARBOmedia Polska oraz o kolejne informacje dotyczące wzmocnionego zasięgu i struktury ARBOmedia.