Qnet sprzedany

Najmniejsza w Polsce sieć reklamowa walczyła od miesięcy o wzmocnienie swojej pozycji na rynku. Efekty walki o budżety okazały się niezadowalające. Qnet został zakupiony przez ARBOmedia. Włączenie sieci Qnet w ARBOmedia radykalnie zmieni wyniki zasięgowe biur reklamy internetowej.

Połączony zasięg obydwu sieci to blisko 7 mln unikalnych użytkowników, a więc więcej niż drugi największy portal Wirtualna Polska. Jeśli wziąć pod uwagę ranking polskich biur reklamy ze względu na zasięgi, w samej czołówce znajdą się Ad.net i Onet, ale już na kolejnym miejscu najprawdopodobniej pojawi się wzmocniona o zasięg Qnet sieć Arbomedia.

Po połączeniu ARBOmedia reprezentuje ponad 240 witryn internetowych, które generują 400 mln odsłon. W połączonym portfolio 59 to witryny duże, odwiedzane miesięcznie przez ponad 100 tys. unikalnych użytkowników każda. Sieć obejmie teraz zasięgiem blisko 75% wszystkich internatów w Polsce.

Od trzech lat następuje dynamiczny rozwój naszego polskiego oddziału. W sytuacji kiedy rynek jest już nasycony, przejęcie to naturalny etap dalszego rozwoju. (...) Kupno firmy Q-NET pozwoli nam odegrać na nim jeszcze większą rolę - napisał Bronislav Kvasnicka z grupy ARBOmedia A.G.

Jak pisze w komunikacie skierowanym do klientów dyrektor generalny Qnet, Karolina Kuczera decyzja o sprzedaży sieci była podyktowana chęcią zapewnienia wszystkim współpracującym z siecią serwisom jak najlepszych warunków rozwoju oraz możliwie największych przychodów z reklamy. - Decyzja o wyborze potencjalnego partnera była wyjątkowo trudna. Postawiliśmy jednakże na niezależność, duże doświadczenie oraz multimediowość wśród oferowanych usług. Jednomyślnie zadecydowaliśmy o podpisaniu umowy z firmą ARBOmedia - pisze Karolina Kuczera.

Poprzez połączenie potencjału dwóch sieci, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom propozycje nowe, ciekawsze, lepsze jakościowo i zasięgowo. Już w najbliższym czasie planujemy zaprezentować produkty, które z jednej strony w pełni wykorzystają siłę wszystkich reprezentowanych przez nas serwisów, z drugiej strony stanowić będą alternatywę dla produktów portali - deklaruje Bartosz Drozdowski, dyrektor sprzedaży i marketingu ARBOmedia Polska.

Jak zapewnił Marcin Woźniak, dyrektor zarządzający ARBOmedia Polska, cały dotychczasowy zespół Qnet znajdzie się w nowej strukturze ARBOmedia zajmującej się internetem, która od teraz liczyć będzie 14 osób.

Aktualizacja: 16 czerwca 2005 12:19

Treść wiadomości uzupełniliśmy o wypowiedzi Bronislava Kvasnicka z ARBOmedia A.G., Bartosza Drozdowskiego - dyrektora sprzedaży i marketingu ARBOmedia Polska oraz o kolejne informacje dotyczące wzmocnionego zasięgu i struktury ARBOmedia.