Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

PwC: przychody z e-reklamy podwoją się do 2008 roku

Najnowszy raport PricewaterhouseCoopers dotyczący przyszłości przychodów z reklamy internetowej uspokoi nawet największych pesymistów rynkowych: branża online z roku na rok odnotowywać będzie znaczący wzrost wydatków na promocję. Tym samym w 2008 roku przychody z internetowego marketingu podwoją się (w porównaniu do wyników z 2002 roku).

Informację podajemy za serwisem MediaPost. Zdaniem PwC, za trzy lata wydatki na reklamę internetową wyniosą 11,4 mld USD. Dla porównania dwa lata temu na internetowy marketing wydano 6 mld USD, rok później – 7,2 mld USD. W tym roku spodziewać się możemy wydatków rzędu 8,3 mld USD.

Zdaniem dyrektora zarządzającego PwC – Petera Winklera, z optymizmem możemy patrzeć na dynamikę wzrostu sektora internetowego. Największym stymulatorem rozwoju są, w jego przekonaniu, reklamy umieszczane w wynikach wyszukiwania. Wartość wydatków na płatne odnośniki podwoiła się w ubiegłym roku, osiągając wartość 2,1 mld USD.

Wzrasta również rynkowy udział reklam typu rich media. W 2002 roku wydano ta tę formę reklamową 200 mln USD. Rok później wydatki wzrosły do 600 mln USD.

Zdaniem PwC, kondycja branży internetowej jest ustabilizowana i nakierowana na generowanie coraz większych zysków.