Przymiarki do badania wirusowych kampanii e-reklam

Firma badawcza Visible Measures wprowadza usługę mierzenia skuteczności wirusowych kampanii reklam w formacie wideo. Dzięki temu agencje i reklamodawcy będą mogli sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy reagują na tego typu kampanie, ile czasu spędzają na ich oglądaniu oraz w jaki sposób je komentują.

Do tego celu Visible Measure zgromadziło bazę danych internetowych kampanii, w której skład wchodzi 80 mln pojedynczych plików wideo. Filmy umieszczone są na 150 stronach internetowych. Visible Measures monitoruje statystyki oglądalności reklam wideo oraz stopień zaangażowania użytkowników w przesyłanie plików do znajomych. Firma bada również, jakiego typu komentarze umieszczają użytkownicy pod reklamą wideo.

W tej chwili firma pracuje nad projektem VisibleCampaign z kilkoma dużymi agencjami reklamowymi.

Lepsza mierzalność kampanii wideo przyczyni się do tego, że coraz więcej reklamodawców i agencji będzie zainteresowana prowadzeniem tego typu marketingu w sieci - zaznaczył wczoraj w komunikacie prasowym Brian Shin, założyciel i prezes Visible Measures.

Jak wskazują badania firmy IDC, w ciągu następnych pięciu lat, reklama wideo będzie najszybciej rosnącym sektorem reklamy internetowej. Szacuje się, że jej wartość zwiększy się siedmiokrotnie do ponad 3,8 mld USD w Stanach Zjednoczonych w 2012 roku. Główną przyczyną tak szybkiego wzrostu będzie przesunięcie budżetów reklamowych z telewizji do internetu.

Visible Measures jest amerykańską firmą specjalizującą się w mierzeniu i analizowaniu skuteczności reklamy wideo w internecie.