Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Przegląd tygodnia 21.02 - 15.02

W kończącym się tygodniu udostępnione zostały wyniki Megapanelu za listopad. Do ważnych wydarzeń trzeba zaliczyć uruchomienie OnetPlejera, wprowadzenie czytnika RSS przez portal Gazeta.pl oraz otworzenie nowego serwisu audyt.gemius.pl. IAB opublikowało dane za 2004 rok - wynika z nich, że IV kwartał był na świecie rekordowy ze względu na wartość sprzedanych reklam online.

Najnowsze wyniki Megapanelu nie zaskoczyły. Oprócz nieznacznych migracji w pierwszej 20 najpopularniejszych witryn, na uwagę zasługuje rezygnacja z prezentowania wyników według kategorii, do czasu wypracowania nowych przez Radę Badania.

Na uwagę zasługuje otwarcie nowego sklepu muzycznego o nazwie OnetPlejer przez Onet. Dzięki umowie zawartej z firmą OD2, w jego zasobach już na początku znaleźć ma się niemal 200 tysięcy plików. Jest to do tej pory największa tego typu inicjatywa na rodzimym rynku. Nowej inicjatywie brakuje jednak dopracowania.

W ostatnich dniach portal Gazeta.pl rozpoczął promocję swojego czytnika RSS - Wiadomka. Rzadko zdarza się, by wydawca serwisu informacyjnego sam proponował takie narzędzie. Powodem jest zapewne chęć utrzymania związku z marką portalu.

Gemius udostępnił nową witrynę audyt.gemius.pl, na jakiej znaleźć można ostatnie opublikowane wyniki Megapanelu. Serwis umożliwia porównywanie wybranych przez internautę witryn. Pojawiać się tam mają również analizy według kategorii.

Pentor, na zlecenie Ministerstwa Nauki i Informatyzacji, przygotował raport o wykorzystaniu internetu przez samorządy terytorialne. Okazuje się, że wykorzystują one sieć głównie do własnych potrzeb, nie zaś do usprawniania kontaktów z obywatelami.

IAB przedstawiło analizę wydatków na reklamę internetową. Wynika z niej, że został pobity nowy rekord - wydano na nią 2,7 mld USD.

Pojawiły się wyniki finansowe Travelplanet.pl. Pisaliśmy też o nowej stronie dla pokrzywdzonych przez SB, reklamach telewizyjnych w Onet.pl, wykorzystywaniu wyników badania gemiusTraffic w publikacjach Gazeta.pl, nowym, telemedycznym projekcie Unii Europejskiej oraz nowym systemie adserwerowym sieci IDMnet. Opisaliśmy również wprowadzony przez Gazeta.pl system rejestracji na forum, który ma zapobiec pojawianiu się nieprzyzwoitych komentarzy.

Zachęcamy do lektury!